aBC #16

Market Segments

iunie 13, 2023

Tema evenimentului

Tema centrală a discuției este MARKET SEGMENTS 

Gazda întâlnirii, Armina Popeanu, va dezbate, alături de invitații săi, subiecte precum:

  • Identificarea zonei de piață căreia îi poţi vinde
  • Delimitarea zonei de piaţă, plecând de la propunerea ta de valoare - VALUE PROPOSITION - astfel încât să oferi servicii de arhitectură, design şi creativitate acelor segmente cărora vrei să te adresezi, nu întregii pieţe.

 

Invitații serii sunt: 

Simona Văleanu, arhitect şi director executiv XAE

Maria Dinu, antreprenor creativ, fondator ColorfulMind

Ştefan Păvluţă, arhitect şi fondator VINKLU

 

Antreprenorii din industria creativă sunt așteptați în număr cât mai mare pentru a lua parte, la o dezbatere inspirațională despre Market Segments și provocări din business, într-un mediu colaborativ pentru schimb de idei și explorare a sinergiilor dintre lumea afacerilor și cea a arhitecturii.

 

Marți, 13 iunie 2023, de la ora 19:00, la NOD MAKERSPACE -  Splaiul Unirii 160, sector 4, București.

Participarea la întâlnire este gratuită, dar este nevoie să completezi formularul de înscriere. 

aBC#16 site
INFO UTILE
Market Segments
Urmărește înregistrarea video a discuției:
Play Video

Invitați la eveniment

Despre eveniment

Program:

  • 19:00 Primire & Networking
  • 19:15 Panel despre Market Segments
  • 21:15 Sesiune Q&A
  • 21:30 Networking & Prosecco

aBC – a Business of Creativity se adresează celor care au un business în arhitectură, domenii creative, freelancerilor, celor care doresc să o ia pe calea antreprenoriatului sau pur şi simplu iubesc domeniul creaţiei.

Idei valoroase ale discuției:

Simona Văleanu 
  • Un produs bun se vinde de la sine
  • O lucrare bine făcută aduce un alt client
  • Un client mulțumit aduce un alt client
  • În relatia B2C, clienții îți devin prieteni
  • La început orice oportunitate care îți apare trebuie luată în considerare
  • Preluarea proiectelor noi se bazează pe experiența și bunul-simț al nostru
  • Adresarea unor segmente diferite de piață depinde de capacitatea ta de adaptabilitate
  • În alegerea clientului, în funcție de cum rezonezi cu acesta sau bugetul alocat, este vorba despre discernământ, unde vrei să ajungi pe termen mediu și/ sau lung
  • În discuția cu fiecare client este importantă adaptabilitatea
  • Este relevant să spui și NU, atunci când calitatea proiectului este sub calitatea pe care o dorești (din punct de vedere buget, timp, calitate)
  • Clientul ideal este cel care știe ce își dorește, dar chiar și cel care știe ce vrea, dorește mai multe variante
  • În comunicarea cu clientul trebuie să existe organizare, logică, empatie
  • Primele proiecte au venit din partea cunoștințelor, partea administrativă a fost cea mai neplăcută
  • Plățile pe parcursul proiectului sunt etapizate
Maria Dinu
  • Este important să primești feedback și să fii încurajat
  • Profilul clientului a fost elaborat completând așa numita fișă clasică a clientului, pe care, pe măsură ce a început să vândă și să interacționeze cu clienții, a rafinat-o (de ex. a exclus publicul masculin)
  • Este important ca în spatele produslui să fie o poveste (clienții îți cumpără produsul pentru cum te simt, cum te percep, cum interacționezi direct cu ei, oamenii cumpără de la oameni)
  • Colaborările cu bugete mari sunt mai dificile și mai restrictive
  • Este important să fii top of mind, iar ca să ajungi acolo contează networking-ul și prezența constantă în social media
  • Lansarea primului produs (cu o marjă de profit mică) a fost urmată de lansarea unui entry product (mai ieftin și cu o marjă de profit mai mare) și de alte câteva produse mai mici/ accesorii utile 
  • Dezvoltarea zonei de servicii (de ex. cursuri de pictură) este foarte profitabilă
  • Pentru a identifica segmentul tău de piață, te întrebi cine ar cumpăra, de ce ar cumpăra (cumpără pentru că are o anumită nevoie, pentru că se simte într-un anumit fel, etc), clienții cumpără și o experiență, nu doar un produs
  • Adresarea unui segment nou de piață reprezintă o decizie asumată, face parte din dezvoltarea business-ului
  • Tu ești cel care decizi cui te adresezi
  • Ideal ar fi să alegi doar clienții cu care rezonezi, dar nu sunt doar aceștia
  • Este important să cunoști “customer journey” (ai clienți recurenți?, de ce au revenit?, ce cumpără în plus?)
  • Clientul ideal este cel care știe ce dorește, sunt puține runde de feedback, iar tu ai libertate de mișcare. Numărul rundelor de feedback trebuie specificat clar.
  • Este important ca povestea ta să sune cât mai real, să creeze o conexiune cu clientul, autenticitatea vine din vulnerabilitate
Ștefan Păvăluță
  • Clientul dezirabil este cel adus de un altul
  • Între 1- 5% din proiecte vin din postările și promovarea online (Instagram, Facebook)
  • Unele proiecte sunt comunicate în publicațiile de specialitate, dar foarte puține persoane din afara breslei citesc aceste publicații
  • Clienții mai mari au apărut pe măsura acumulării experienței, a extinderii relațiilor (networking) și a înaintării în vârstă
  • Există un tandem între nivelul pieței și sfera din care faci parte, clienții au experiențe de viață similare cu ale lui
  • Adresarea unui segment nou de piață depinde de ceea ce simte, controlează procesele până la un anumit punct
  • În 99% din cazuri, contează mai mult clientul decât bugetul, este vorba despre intenție
  • Comunicarea cu clientul trebuie să fie una cordială, de la egal la egal, este o relație de colaborare, trebuie să îți dai seama din primele discuții ce fel de client este, care este bagajul lui de cunoștințe, ce își dorește, tu trebuie sa comunici ce îți dorești fără să te impui
  • Fiecare proiect se adresează în primul rând clientului, iar apoi unui alt public, clientul = proiectul
  • Nu are un client ideal, clienții lui nu vin dintr-o anumită zonă
  • Clienții știu ce vor până într-un anumit punct, vor un proiect cu semnătură, vor un proiect pentru ei (să se bucure pentru ceea ce primesc), vin pentru identitatea mea ca artist
  • Fiecare proiect realizat este un moment wow
  • Comunicarea cu clientul poate lua o pauză, regula este keep it simple, poți spune NU
  • La început este impoortant ajutorul din partea cunoștințelor, primul proiect nu trebuie să fie întreg
  • La început este bine să știi să faci de toate, dacă nu știi, îți iei un partener care să te ajute
FAQs

Întâlnirile aBC reprezintă unul dintre pilonii platformei integrate de educație antreprenorială în domenii creative, aBC – ANTREPRENORIAT CREATIV. Platforma își propune să ofere informații, suport, să contribuie cu programe și să faciliteze oportunități arhitecților, designerilor și altor antreprenori din industriile creative, care vor să creeze sau să își transforme compania lor într-una sustenabilă din punct de vedere financiar. 

 

Înâlnirile aBC au început în anul 2021, în cadrul unui eveniment RDW (Romanian Design Week), parte din seria de evenimente conexe RDW Design Go!. Motivația principală a fost și rămâne aceea de a-i susține pe antreprenorii din domeniul creativ cu informații, materiale educative și o comunitate care să îi înțeleagă. 

Vei fi parte dintr-un proces de învățare continuă.

Ai oportunitatea de a cunoaște persoane din industria în care activezi.

Afli experiențe proprii împărtășite cu drag de către invitați speciali.

La final pleci întotdeauna cu un bagaj plin idei noi.

Poți să te numeri printre cei norocoși și câștigi premii wow la tombolă.

Ești ascultat! Întrebările și curiozitățile tale vor primi mereu răspunsuri specializate.

Bugetul tău rămâne neatins! Participi gratuit.

Ești personaj principal. Îți poți aduce în față afacerea în cadrul rubricii Prezintă-te.

Iei parte la teme importante, de interes general.

Ca să te simți și destins, poți veni însoțit de una sau mai multe persoane 

Interesate de antreprenoriatul creativ.

Speakerii aBC sunt persoane cu experiență îndelungată în anteprenoriat creativ – arhitecți, designeri, specialiști care ni se alătură și împărtășesc din know-how-ul lor de business pe baza temei selectate în luna respectivă.

Întâlnirile aBC se desfășoară lunar, în a doua zi de marți a lunii.

Întâlnirile aBC se desfășoară în București, la NOD Markerspace, Biblioteca MATER – Splaiul Unirii 160 (intrarea pe scara galbenă)

Participarea la întâlnirile aBC este momentan gratuită. Trebuie însă să completezi un formular de participare, pe care îl primești în newsletter-ul aBC.

Înscrie-te aici la newsletter și vei putea participa gratuit la întâlnirile noastre.

Armina Popeanu este arhitect și fondator ANTREPRENORIAT CREATIV, antreprenor cu peste 9 ani de experiență, a fondat brandul premium de genți și pantofi Lyria – Povestea ta Pictată, studio-ul de arhitectură AArchitects și studiază business de arhitectură printr-un doctorat la Universitatea de Urbanism și Arhitectură Ion Mincu, în urma căruia își propune să creeze un model de business pentru creativi. Este, de asemenea, mentor pentru business-urile creative și crede că educația este motorul progresului, motiv pentru care sprijină cauze ce au în comun această viziune și predă la Ion Mincu.