Anna Chițan și Maria Farcaș povestesc deschis în acest podcast despre începuturile afacerii lor, despre momentele în care le lua valul entuziasmului și ajungeau să lucreze foarte mult fără să fie plătite suficient pentru efortul depus. Din 2022 însă, au început să dedice mai mult timp afacerii lor, au conștientizat că timpul și creativitatea lor nu trebuie minimizate, iar în prezent sunt în curs de a implementa o serie de măsuri care să ajute ca business-ul lor să devină mai profitabil.
Apasă play și acordă-ți un timp în tihnă pentru a te bucura de poveștile de viață inspiraționale, aduse la viață de Armina Popeanu.
Maria: la început nu au fost foarte profi din punct de vedere business, există un pericol/ o capcană atunci când îți place foarte tare ce faci, te ia valul entuziasmului și ajungi să overwork & be underpaid = combinația cea mai proastă
Anna: au început ca un hobby, fără formație academică (nu au studiat arhitectura), a fost learning by doing și by failing a lot până la burnout, nefericire și tensiuni
La mijlocul anului 2022, au decis să nu mai ia proiecte noi, și-au dedicat timpul rămas afacerii, au fost nevoite să își însușească nu doar rolul de designer de interior, ci și pe cel al femeii de afaceri.
Au citit foarte mult, au parcurs programe de coaching, au conștientizat lucruri care se întâmplă zi de zi, dar nu le articulau, nu le teoretizau – trebuie să ieși din rolul de specialist/ designer și să intri într-un rol mai pragmatic
Anna: Noi vindem timpul și creativitatea noastră și aceste asset-uri nu trebuie minimizate
Maria: e foarte importantă defalcarea a ceea ce faci, astfel realizezi cât de multe lucruri faci în plus făță de cele bugetate iar acestea (multe mărunțișuri necontorizate) trebuie arătate clientului
Anna: este foarte importantă stabilirea limitelor în procesele de design, proiectare, achiziții, implementare, în raport cu clienții
Au introdus de curând o sesiune de consultanță plătită = primul pas în procesul lor de lucru, cu o calificare înainte (e-mail/ telefonic) în care comunică limitele proiectelor pe care le preiau (de ex. bugetul minim, durata conceptului, etc.), iar pe durata sesiunii setează scopul viitorului proiect, brieful acestuia, discută contractul
Maria: proiectul de design interior este un proces lung, o relație foarte apropiată și intensă cu beneficiarul, uneori reprezintă un proces transformațional și pentru beneficiar, de aceea e foarte important sa alegem bine ce proiecte începem
Anna: 80% dintre proiecte au venit prin recomandări, networking, e important să fii prezent în cercurile în care sunt clienți sau potențiali clienți
Anna: nu pornim niciodată de la ceea ce avem sau de la furnizorii cu care lucrăm, întâi gândim ceea ce dorim sa realizăm în spațiul respectiv, apoi căutăm soluțiile și obiectele potrivite
Anna: este foarte importantă urmărirea, contorizarea indicatorilor – orele lucrate, veniturile și cheltuielile/ proiect, de foarte multe ori este 80% business și 20% design
Maria: este important ca atunci când ești convins că ai o idee bună, să ai tenacitatea de a rezista clienților care, din diverse motive, susțin mie nu imi place, să ai forța de a milita pentru o idee bună
Anna: Rezultatele spectaculoase ies nemenajându-l pe client, ci arătându-i alte perspective
Un interior bun, de calitate, plin cu artă, cu un mobilier frumos, cu o atmosferă bună și cu lumină bună, schimbă calitatea vieții (fără să sune melodramatic), este un impact enorm asupra vieții oamenilor
Maria: efortless nu este niciodată fără efort
Anna: banii nu vin doar dacă faci ceea ce îți place cu pasiune, ai nevoie de seriozitate, mindset de business