aBC Podcast #5.75

Diana Dachin PickTwo Studio, despre cum să faci trecerea de la rolul de Arhitect la Managing Partner

martie 12, 2025

Tema episodului

În acest episod al aBC Podcast, discutăm cu Diana Dachin, Managing Director la PickTwo Studio, despre evoluția sa profesională – de la studentă la arhitectură, la liderul unei echipe de design interior. Diana ne povestește despre provocările carierei, experiențele internaționale și lecțiile învățate despre managementul echipelor. De asemenea, vorbim despre recrutare, strategii de business și cum să navighezi provocările unei industrii în continuă schimbare.
aBC Podcast - COVER Template (21)

Gazda emisiunii

Armina Popeanu
Invitat
Captură de ecran 2024-03-20 151229
Diana Dachin
Diana Dachin este Arhitect și CEO la Pick Two Studio și își folosește experiența studiilor în străinătate pentru a maximiza impactul abordării sale centrate pe om în materie de design.

Unde poți asculta episodul

Descrierea episodului:

Idei ale discuției:

  • Cum a descoperit pasiunea pentru arhitectură și cum a combinat-o cu finanțele
  • Experiența Erasmus în Franța și provocările unui arhitect în străinătate
  • Trecerea de la arhitectură la design interior și leadership
  • Cum se construiește o echipă performantă și strategiile de recrutare
  • Lecții de business: importanța strategiei, contractelor și diferențiatorilor în industrie
  • Impactul cursurilor de management și dezvoltare profesională
  • Perspective asupra industriei arhitecturii și designului interior în România

Idei valoroase ale discuției:

  • „Momentul în care am prins o bursă Erasmus la arhitectură a fost decisiv – am ales să mă focusez pe partea de arhitectură.”
  • „În 2010-2011 am fost plecată în Paris, în plină criză economică. Am încercat să mă angajez acolo ca arhitect, dar nu mi-a ieșit.”
  • „Ce mi-am dat seama în Franța e că dacă tot nu rămân, pot să iau cursuri de anul 3 și de anul 4 – așa că am profitat de moment.”
  • „În primul semestru am vorbit aproape doar engleză. În al doilea, datorită unor colege franțuzoaice care nu mă lăsau să vorbesc engleză deloc, am ajuns să vorbesc franceză.”
  • „Am lucrat la un proiect de revitalizare urbană într-un oraș din sudul Franței – una dintre cele mai faine echipe în care am lucrat vreodată.”
  • „Mă uit în urmă la toate experiențele avute și încerc să evit lucrurile care se făceau prost.”
  • „Când am început să fac angajări, unii candidați erau speriați și mă întrebau dacă se lucrează peste noapte la noi în birou.”
  • „Am încercat să implementăm structuri de echipe inspirate din IT – de tip agil, cu schimbare de roluri și colaborare intensă.”
  • „În 2020-2021, pandemia ne-a obligat să gândim strategic. Ne-am repoziționat și am diversificat portofoliul de servicii.”
  • „În recrutare, nu folosim teste de personalitate, dar avem teste care ne ajută să înțelegem în ce direcție se pot dezvolta oamenii.”
  • „Am realizat cât de important este să investești în oameni – în cursuri, în dezvoltare, în soft skills.”
  • „Arhitectura este incredibil de birocratică din cauza instituțiilor și a proceselor greoaie.”
  • „Piața de design interior a crescut rapid. Acum 10-20 de ani, era o industrie aproape inexistentă.”
  • „Oamenii au început să aprecieze mai mult impactul unui spațiu bine amenajat asupra stării lor de bine.”
  • „Am făcut un curs de eficientizare a productivității personale. Mă întorc la el de fiecare dată când simt că deraiez.”
  • „Dacă îți umpli ziua cu 8 întâlniri de câte o oră fără pauze, e groaznic. Trebuie să ai buffere între ele.”
  • „Mulți tineri arhitecți și designeri ies în piață fără strategie. Nu știu cum să-și targeteze clienții sau să-și expună lucrările.”
  • „Cel mai important lucru este să ai un contract bine făcut. Contractul este acel document la care te întorci în momentele dificile.”
  • „Definirea diferențiatorilor tăi este esențială – trebuie să știi foarte clar ce oferi în plus față de alții.”