Andreea Chiuaru povestește în acest podcast despre:
Pentru ca povestea ta în mediul online să te ajute în business, trebuie să îți cunoști foarte bine povestea – trebuie să identifici de ce-ul? din spatele comunicării, iar ulterior se discută despre resurse (îmi place sau nu îmi place să fac content video? mi se potrivește?, etc.)
Pentru a-ți construi o prezență în online care să îți aducă rezultate, trebuie să îți stabilești obiective – acestea le stabilești în funcție de etapa în care se află business-ul tău, nu în funcție de platforma care îți place. Ce are sens pentru business-ul meu în acest moment?
Pentru a-ți spune povestea mai ușor, trebuie să ajungi să te uiți la tine într-un mod cum nu te-ai uitat anterior, te uiți la ce te diferențiază pe tine, apoi este doar tehnică – care este mai puțin importantă decât stabilirea poveștii.
Într-o primă fază este mai ușor să vinzi prin prisma brandului personal pentru că este mai ușor să-ți creionezi povestea.
Mulți specialiști din toate domeniile nu au o comunicare autentică, care să îi diferențieze, deoarece nu petrec suficient timp să înțeleagă ce își doresc, ce îi diferențiază, nu au o strategie de brand, iar în lipsa unei strategii de brand, nu poate exista o strategie de social media.
Oamenii care se diferențiază cu adevărat în avalanșa de specialiști și branduri din mediul online sunt cei care construiesc sustenabil, pe termen lung, iar în acest sens ai nevoie de o comunitate activă (nu mă refer doar la cifre – succesul unui business nu se măsoară în cifrele din social media).
Antreprenorii care doresc să își comunice mai mult brandul ar trebui să petreacă timp pentru a-și defini 1. strategia de business, apoi 2. strategia de brand, urmează 3. avatarul de client, iar apoi 4. comunicarea în social media – care nu vine cu rezultate, dacă nu e construită strategic.
Activitatea minimă în social media include optimizarea profilului – să existe un fir roșu între toate platformele pe care se comunică și un minim de postări care să fie gândite ca niște “evergreen” – cine ești, serviciile pe care le oferi, misiunea, valorile, etc.
Scopul social media nu este acela de a atrage clienți, ci de a atrage acei clienți cu care îți face plăcere să lucrezi.
#sepoate: 80% din business-ul meu este bazat pe social media, inclusiv recomandările.