aBC Podcast #2.20

Mihaela Glăvan despre 20 de ani în designul, producția și dezvoltarea propriei mărci de pantofi.

noiembrie 3, 2023

Tema episodului

Ascultă podcastul cu Mihaela Glăvan și află cum a pornit și motivele pentru care a început o afacere cu pantofi, provocările întâlnite pe parcursul anilor, dar și motivele de satisfacție ale unui designer de încălțăminte, deciziile mai puțin bune, dar și colaborările care i-au adus un renume, surse de inspirație, planuri de viitor și sfaturi pentru tinerii creativi.
aBC Podcast-Mihaela Glăvan

Gazda emisiunii

Armina Popeanu
Invitat
Mihaela Glăvan
Mihaela Glăvan
Designer și fondatoare Mihaela Glăvan, cofondatoare Lin/ Apparel

Unde poți asculta episodul

Descrierea episodului:

În acest podcast, Mihaela Glăvan povestește despre:

  • startul afacerii sale cu pantofi acum 20 de ani și motivele alegerii acestei nișe
  • provocări și momente cheie ale activității sale
  • deciziile mai puțin inspirate și parteneriatele de succes
  • surse de inspirație și idei care nu se repetă
  • satisfacțiile unui designer de pantofi și planuri de viitor
  • importanța autenticității, identității și păstrării acesteia în parcursul profesional.

La final, Mihaela oferă un sfat și un gând de apreciat de către designerii la început de drum. Apasă PLAY și află povestea inspirațională a unuia dintre cei mai admirați designeri români, adusă la viață de Armina Popeanu.

Creațiile Mihaelei Glăvan sunt expuse aici.

Idei ale discuției:

Pentru mine pantofii sunt cei mai buni purtători de mesaj, cel mai la indemână (instrument) prin care mă pot exprima creativ.

Cele mai fericite momente sunt acelea în care lucrez la colecții. Faptul că lucrez cu idei care nu se repetă niciodată, mă ține fresh tot timpul.

Cel mai mult m-au ajutat oamenii potriviți în momente potrivite. M-au ajutat clienții care au cumpărat și recomandările acestora.

Degeaba creezi ceva din punct de vedere al designului și nu este nimeni disponibil să ți-l cumpere.

La nivelul meu de business este mult mai ok să mergi pe propriul canal de vânzare (magazinul online).

Natura este cea mai bună sursă de inspirație (de exemplu, detaliile florale sunt reinterpretate manual – 80% din produse se lucrează manual, nu la mașină).

La întrebarea Arminei despre satisfacțiile cele mai mari de-a lungul anilor, Mihaela Glăvan susține că acestea sunt: 

  • creația și perioada în care lucrez la o colecție și, în același timp,
  • clienții – sunt alături de aceștia în fiecare zi și în momente speciale ale vieții lor,
  • faptul ca am și eu o contribuție în a-ți schimba starea, în a te simți mai bine, în a fi apreciată, sau, a te admira tu pe tine.

Mi-aș dori foarte tare să existe o conștientizare colectivă, toată lumea să realizeze cât de important este să ne protejam, să ne respectăm, să găsim calea și să o păstrăm pe a noastră, să ne găsim identitatea. Copierea modelelor nu este un semn de recunoaștere.

Ce ai sfătui un designer care ar dori să înceapă un brand de pantofi?

1.   L-aș lăsa să își caute el calea, trebuie să experimenteze (la nivel de design);

2.   Cred că ar trebui să învețe să ceară celor cu care lucrează, cu exactitate, ce are el în minte, să-și explice ideile, ce așteptări are.

Gând de final pentru antreprenorii creativi: să fie încăpățânați, consecvenți pe drumul pe care l-au ales și să-l aleagă sincer față de ei înșiși….să fie cu sufletul deschis, sinceri și visători.