Dragoș Motica este unul dintre cei mai cunoscuți designeri de produs din România. În conversația de la aBC Podcast povestește liber și cu umor realist despre parcursul său profesional, despre validarea breslei, despre creativitatea și imaginea bună, dar uneori insuficiente pentru un business sustenabil. La final, Dragoș Motica dezvăluie câteva gânduri bune de luat în seamă de către toți antreprenorii creativi la început de drum.
Apasă play și acordă-ți un timp în tihnă pentru a te bucura de povești de viață, inspiraționale.
Idei principale ale discuției:
- Validarea prin premii creează o falsă impresie asupra valorii de cele mai multe ori. Trăim într-o societate care lucrează cu validarea. Validările ne ajută totuși să ajungem la mai mulți clienți, să creștem fee-ul, dar trebuie să fim echilibrați, să știm dacă sursa validării este una corectă.
- Perseverența este cel mai important aspect al muncii unui creativ și designer de produs, dar dacă totuși comercial nu ești validat (nu ai un produs vandabil la scara la care ai nevoie pentru business), deși faci asta de mulți ani, înseamnă că ceva nu faci bine.
- Este bine să ai un produs haute-couture care îți aduce imagine și vizualizări și produse pret-a-porte care se potrivesc oricui.
- Cea mai bună experiență pentru un designer de produs este trecerea în concret a ideilor de pe hârtie.
- Problema asocierii între creativi și oamenii de business este considerarea creativilor ca fiind artiști, iar oamenii de business deseori nu doresc să se asocieze cu aceștia.
- Experiența personală + pragmatismul aplicat (creativitate funcțională & optimizare) = un produs de succes.
- Asocierile sunt foarte bune deoarece aduc împreună opinii diferite.