Raluca Radu povestește în acest podcast despre:
Am avut ocazia să fiu inspirată de pionierii din domeniu (marketing digital) în România, am evoluat odată cu acest domeniu.
Nu am avut curaj să mă arunc cu capul înainte în domeniul antreprenoriatului, mi-a fost mai ușor să țin un job în același timp, este o variantă pe care o recomand, astfel iei mai ușor provocările de început ale antreprenoriatului.
La întrebarea Arminei despre cum pot folosi business-urile creative, serviciile digital marketing în favoarea lor, Raluca Radu a răspuns: fiind prezenți acolo unde sunt clienții lor, … pe platforma socială pe care sunt aceștia, … cu o comunicare adaptată.
Primul pas este să îmi cunosc foarte bine clientul, de ce informații și servicii are nevoie, cum îl pot ajuta.
Armina Popeanu a întrebat-o pe Raluca Radu în ce platformă ar sfătui un antreprenor care are buget de ads să investească, iar răspunsul a fost: depinde de buyer persona – dacă acesta caută pe Google, atunci aloci buget pentru Google, dacă este un serviciu care merge pe recomandare de la prieteni sau reputație, eu i-aș sugera să se ducă pe social media și pe conținut, fără să exclud zona de PR.
Pentru antreprenorii creativi, cred că Instagram este foarte important, publicul premium din orașele mari este acolo. Nu aș desconsidera nici Pinterest – pe care l-aș folosi ca pe un motor de căutare de imagini, l-aș folosi pentru zona organică.
Cum îți dai seama care este segmentul căruia nu te-ai adresat încă? – Research, tool-uri, vorbești cu oameni, te uiți la concurență, la început este importantă diferențierea.
Este important să investim în brandul nostru și creșterea lui, nu atât de mult în canalele proprii de vânzare (de ex. magazin online, care poate fi scump, cu costuri mari care nu se susțin și nu se justifică pe termen lung).
In social media aș investi foarte mult în fotografii, în video – conținutul creat o să îmi aducă organic mai mult decat ad-urile (este vorba despre conținut inspirațional și conținut care pune produsul în context și/ sau același produs în mai multe contexte).
Recomandare/ gând de final: aș recomanda tuturor un mix de claritate (să știe cui se adresează, ce vând, care e diferențiatorul lor) și curaj în business.