aBC Podcast #2.23

Raluca Radu de la MTH Digital & Answear.ro – despre marketing digital în antreprenoriatul creativ: research, buyer persona, campanii, social media

noiembrie 24, 2023

Tema episodului

Ascultă o discuție constructivă a Arminei Popeanu cu Raluca Radu despre marketing-ul digital în antreprenoriatul creativ și află pe ce canale social media recomandă Raluca să fie prezent un antreprenor creativ, cât de importante sunt research-ul și discuțiile cu clienții pentru a cunoaște buyer persona, despre lucrul eficient, productiv, cum a depășit provocarile întâlnite de-a lungul carierei, despre importanța investiției la inceput de drum în brand vs. canale de vânzare, despre claritate și curaj în business.
2.23-aBC-Podcast-Raluca Radu

Gazda emisiunii

Armina Popeanu
Invitat
Raluca-Radu-aBC
Raluca Radu
Fondator și Managing Partner MTH Digital, Country Manager Answear.ro

Unde poți asculta episodul

Descrierea episodului:

Raluca Radu povestește în acest podcast despre:

  • evoluția ei profesională ca specialist în marketing digital
  • rolurile derulate în paralel: antreprenor (Fondator și Managing Partner la MTH Digital) și Country Manager la Answear.ro
  • social media în favoarea business-urilor creative
  • buyer persona – trebuie să îți cunoști foarte bine clientul
  • Instagram, Pinterest, LinkedIn – de ce să alegi aceste canale și ce postezi pe fiecare?
  • eficiența timpului de lucru
  • provocări antreprenoriale și depășirea acestora
  • focusarea pe rezultatul final – resurse și compromisuri
  • importanța investirii în brand și în creșterea acestuia

Idei ale discuției:

Am avut ocazia să fiu inspirată de pionierii din domeniu (marketing digital) în România, am evoluat odată cu acest domeniu.

Nu am avut curaj să mă arunc cu capul înainte în domeniul antreprenoriatului, mi-a fost mai ușor să țin un job în același timp, este o variantă pe care o recomand, astfel iei mai ușor provocările de început ale antreprenoriatului.

La întrebarea Arminei despre cum pot folosi business-urile creative, serviciile digital marketing în favoarea lor, Raluca Radu a răspuns: fiind prezenți acolo unde sunt clienții lor, … pe platforma socială pe care sunt aceștia, … cu o comunicare adaptată.

Primul pas este să îmi cunosc foarte bine clientul, de ce informații și servicii are nevoie, cum îl pot ajuta.

Armina Popeanu a întrebat-o pe Raluca Radu în ce platformă ar sfătui un antreprenor care are buget de ads să investească, iar răspunsul a fost: depinde de buyer persona – dacă acesta caută pe Google, atunci aloci buget pentru Google, dacă este un serviciu care merge pe recomandare de la prieteni sau reputație, eu i-aș sugera să se ducă pe social media și pe conținut, fără să exclud zona de PR.

Pentru antreprenorii creativi, cred că Instagram este foarte important, publicul premium din orașele mari este acolo. Nu aș desconsidera nici Pinterest – pe care l-aș folosi ca pe un motor de căutare de imagini, l-aș folosi pentru zona organică.

Cum îți dai seama care este segmentul căruia nu te-ai adresat încă? – Research, tool-uri, vorbești cu oameni, te uiți la concurență, la început este importantă diferențierea.

Este important să investim în brandul nostru și creșterea lui, nu atât de mult în canalele proprii de vânzare (de ex. magazin online, care poate fi scump, cu costuri mari care nu se susțin și nu se justifică pe termen lung).

In social media aș investi foarte mult în fotografii, în video – conținutul creat o să îmi aducă organic mai mult decat ad-urile (este vorba despre conținut inspirațional și conținut care pune produsul în context și/ sau același produs în mai multe contexte).

Recomandare/ gând de final: aș recomanda tuturor un mix de claritate (să știe cui se adresează, ce vând, care e diferențiatorul lor) și curaj în business.