aBC Podcast #2.25

Oana Opriș de la GenuIN - despre curajul, încrederea și provocările creării și dezvoltării unui brand premium românesc

decembrie 8, 2023

Tema episodului

Ascultă podcastul cu Oana Opriș și află povestea începutului unei afaceri de familie, care dezvoltă, începând cu 2021, un brand premium românesc cu produse din in. Genuin este un business care a pornit dintr-o nevoie și crește în mod organic, pentru care reciclare și sustenabil nu sunt doar niște cuvinte. aBC Podcast #2.25 este un podcast pe care îl asculți și iei notițe, în care Oana punctează fiecare etapă a business-ului parcursă până în prezent - de la identificarea nevoii și a nișei, până la dezvoltarea unei strategii de marketing pentru 2024, cu câteva sfaturi nota bene pentru antreprenorii aflați la început de drum
aBC Podcast #2.25

Gazda emisiunii

Armina Popeanu
Invitat
Oana Opriș-aBC
Oana Opriș
Entrepreneurial Education Geek & Co-founder GenuIN

Unde poți asculta episodul

Descrierea episodului:

Oana Opriș povestește deschis, cu multe detalii interesante, despre etapele parcurse în perioada 2021 – 2023 în pornirea și dezvoltarea afacerii de familie GenuIN:

  1. nevoia de așternuturi pentru fetița ei care avea alergii (inul este natural hipoalergen)
  2. testarea materialelor
  3. studiul pieței, asigurarea că materialul importat este calitativ și nu există pe piață
  4. startul GenuIN cu un produs – așternuturile de pat pentru copii și adulți
  5. diversificarea gamei de produse
  6. dezvoltarea unui shop online BtoC și a unor servicii personalizate pentru arhitecți și designeri 
  7. obținerea de fonduri pentru achiziția de echipamente pentru creșterea eficienței și pentru reciclare (dezvoltarea unui produs upcycle și rabla pentru așternuturi)
  8. efectuarea unor studii de piață (bugetele investite de români în haine și accesorii (ceea ce este la vedere) vs. ce avem la/ în interior, acasă, unde nu suntem văzuți)
  9. testarea mai multor variante de promovare (participare la târguri, digital marketing, PR, etc)
  10. promovarea produselor GenuIN pe canalele de comunicare care au funcționat în testare
  11. angajarea unui consultant marketing pentru dezvoltarea strategiei de marketing pentru anul 2024
Idei valoroase ale discuției:

Oana Opriș despre experiența de mamă: Și mi se pare că transformarea e majoră și pentru valorile tale, adică începi să simți altfel în ceea ce crezi. Să pui în aplicare ceea ce crezi și să faci pașii pe care voiai să-i faci de mult timp, dar nu aveai curajul, motivația, exact, să faci pasul ăla pe care ți-l doreai.

Și eu sincer, am învățat foarte mult asta de la Ilinca (Păun),…dar îți trebuie o doză de..nu e numai curaj, îți trebuie o doză de, a crede în ce faci, indiferent că datele nu susțin perfect, pentru că, până la urmă, nu poți să faci ceva numai bazat pe date sau poți, poți, dar nu e stilul meu.

Designul biofilic înseamnă să faci design în casa ta care imită natura, să aduci cât mai multe pattern-uri, cât mai multe nuanțe din natură și cât mai multe materiale naturale, ceea ce îți îmbunătățește sănătatea. Adică există research pe partea asta, care arată că ți se îmbunătățește ritmul circadian, pulsul îți scade, te simți mai motivat, te simți mai conectat cu tine.

Eu am învățat ceva anul ăsta…că pot să am tot ce vreau, dar nu în același timp.

Ideea e că oamenii pun mai mult preț pe ce se vede și inclusiv în casă, dacă vrei, zona asta de perdele, draperii, se văd. Și atunci alocă un buget mai mare pentru perdele și draperii, ceea ce e foarte bine (vs. așternuturi). Mai avem de învățat că merităm și în interior, unde nu ne vede nimeni, acolo unde mâncăm, acolo unde dormim, acolo unde stăm, unde ne petrecem timpul de familie. Acolo merităm mai mult decât pe stradă.

Nu mă aștept să meargă business-ul din anul doi, să fiu pe profit și să nu mai aduc bani de acasă, pentru că realmente un brand premium românesc durează să-l creezi, mai ales că e românesc.

La întrebarea Arminei Popeanu: ce ai sfătui un antreprenor în primii lui ani de viață profesională să facă?, Oana Opriș a răspuns:

  1. să-și seteze așteptările corect, raportat la cât timp ia să crești business-ul, ca să nu se bazeze pe motivație, ci să se bazeze pe disciplină. Dacă motivația se golește în timp, disciplina, în schimb, îți crește, rămâne
  2. să nu intre în supra-analiză, ci să se uite la ce pot controla. Ăsta chiar e un principiu antreprenorial, da, adică nu te uiți la tot ce nu poți controla și începi să faci 10 scenarii what if… pesimist, optimist, realist, etc.
  3. să se gândească la ce a fost bun în ce s-a întâmplat rău
  4. să aducă competența pe care nu o are (să angajeze un consultant, un specialist)
  5. să nu aștepte până-i perfect.

Am simțit nevoia de mentori…sunt oameni care au trecut pe unde sunt eu și cu care am ce să vorbesc și de la care pot să obțin niște răspunsuri la care nu am claritate.