aBC Podcast #2.26

Mihaela Tampiza și Sorana Leru de la MiSo Architects - despre diferențiere, asumare și prețul succesului în antreprenoriat

decembrie 15, 2023

Tema episodului

Ascultă aBC Podcast #2.26 și află povestea primilor (aproape) 10 ani de activitate ai MiSo Architects, o perioadă grea, dar foarte frumoasă, în care echipa s-a dezvoltat de la 2 la 10 persoane, își desfășoară deja activitatea în 2 orașe unde are și sedii: București & Brașov, și a trecut de curând printr-o repoziționare. MiSo Architects înseamnă perseverență cu zâmbetul pe buze, iar discuția cu Mihaela și Sorana este o sursă de inspirație și motivație, care aduce plus valoare fiecărui antreprenor.
aBC-2.26-Podcast

Gazda emisiunii

Armina Popeanu
Invitat
Mihaela Tampiza
Mihaela Tampiza
Designer de interior, cofondatoare MiSo Architects
Sorana Leru
Sorana Leru
Designer de interior, cofondatoare MiSo Architects

Unde poți asculta episodul

Descrierea episodului:

Mihaela Tampiza și Sorana Leru povestesc în acest podcast despre experiența lor de aproape 10 ani în design interior, despre

  1. cum? și de ce? s-au specializat în design interior
  2. diferențiatorii MiSo Architects pe piața de design interior din România
  3. extinderea echipei și integrarea noilor angajați
  4. portretul clientului MiSo Arhitects
  5. necesitatea unei repoziționări, a rebranding-ului odată cu extinderea biroului în Brașov
  6. provocările din proiecte și din experiența de antreprenor
  7. prețul plătit pentru a fi antreprenor
  8. laturile meseriei designerului de interior
  9. necesitatea asumării responsabilității de către echipele implicate într-un proiect
  10. educația continuă pentru a ține pasul cu tot ce se întâmplă în industrie.

Idei valoroase ale discuției:

Sorana Leru: În 2014, piața (de design interior) era foarte mică, ne-am orientat către ce era solicitat de piață.

Mihaela Tampiza: Design-ul interior este mult mai accesibil (comparativ cu construirea unei case, care este un proiect mult mai amplu), îți poti amenaja o cameră, un colț, lumea este mult mai open-minded la ideea de design interior.

Mihaela Tampiza: Cei care vin (noii angajați), poate au experiență pe partea de grafică și proiectare, dar nu au experientă pe șantier, este un mare gap, aici acumulezi experiență doar implementând, facultatea nu ajută în direcția asta deși e foarte important, orice proiectăm trebuie susținut și de partea practică. E important să ai nu doar o viziune creativă, ci și o soluție practică pentru ce ai propus, astfel încât să fie realizabil sau să nu fie o soluție atât de costisitoare încât clientul să renunțe la ea.

Sorana Leru: Am făcut (acest) rebranding, simțind concurența din piață, trebuie să știi cum să te diferențiezi, am apelat la consultanță de business, care ne-a ajutat pe parcursul unui an și ceva, de atunci lucrăm continuu la asta. Atunci când promovezi un produs premium, care trebuie să arate impecabil, este foarte important ca și tu și serviciile prestate să se ridice la nivelul așteptărilor.

Mihaela Tampiza: Domeniul nostru, atâta timp cât facem și partea de implementare și șantiere, a devenit foarte stresant în ultima perioadă, este foarte important să ne păstrăm simțul umorului, să vedem partea bună a lucrurilor, e important ca la final să găsim acel echilibru, familia sau persoanele care vor locui acolo să se simtă cât mai bine (în noua locuință), să aducem o schimbare net calitativă în viața lor, despre asta este design-ul interior.

Sorana Leru: Este un preț pe care îl plătești pentru a fi antreprenor. Trebuie să fii conștient de la început dacă vrei să-l plătești, pentru fiecare persoană acel preț înseamnă altceva, ceva din ce ții trebuie să dai cumva pentru scalare, pentru succes, pentru toate lucrurile astea, trebuie să-l faci asumat și cu zâmbetul pe buze, ne asumăm că au fost 10 ani grei, dar au fost foarte frumoși. Invevitabil trebuie să lași de la tine niște lucruri pe toate planurile sau pe planurile pe care alegi tu să faci asta, altfel, poți face antreprenoriat, dar recomandarea ar fi să faci singur, să nu-ți dorești o scalare, o echipă care să te facă responsabil.

Mihaela Tampiza: Sunt multe laturi ale acestei meserii de care trebuie să fii aware, conștient, nu sunt doar imaginile din revistă în care totul este minunat. Este o luptă continuă în a-ți susține proiectul în fața clientului și a-l convinge să investească banii necesari pentru a ajunge la acea imagine, e o luptă continuă cu echipa/ echipele de pe șantier, pe care trebuie să le orchestrezi…Nimeni nu-ți spune cum va fi în realitate, îți dai seama cum e, facând asta, dar clar e un farmec aparte. 

La întrebarea Arminei Popeanu: “Dacă ați avea puterea să schimbați ceva la industrie, ce a-ți schimba?”, Mihaela Tampiza a răspuns: Asumarea a ceea ce faci – toți (furnizorii, echipele de pe șantier, colaboratorii) își pasează de la unii la alții responsabilitatea și nimeni nu are coloană vertebrală să-și asume, da, domnule, am greșit, dacă e ceva în curtea mea, eu răspund aici), încrederea în furnizori – ar fi important să avem un feedback de la arhitecți sau de la alți designeri – dacă au mai lucrat cu furnizorul respectiv, (să știm) unde au fost impedimentele, ce s-ar putea îmbunătăți.

Din ultima parte a discuției – întrebări cu răspunsuri fulger din partea invitaților – am selectat răspunsul Soranei la întrebarea Arminei Popeanu: ce este succesul pentru voi, cum se măsoară, în premii, în bani, în proiecte, în vacanțe? Sorana Leru: succesul înseamnă să nu ajungi sa dai snooze business-ului tău.

Ne-au atras atenția și gândurile/ recomandările de la finalul podcastului aBC #2.26 pentru ascultători. Mihaela Tampiza: să nu își piardă niciodată speranța, atâta timp cât fac ceea ce le place, e cel mai important. Sorana Leru: să nu uite să zâmbească, zâmbetul ne-a deschis foarte multe porți pe parcurs.