aBC Podcast #1.3

Radu Călin & Sebastian Mîndroiu de la Pick Two Studio despre învățare continuă, muncă susținută și drumul lor către 1 MILION € cifră de afaceri

iunie 23, 2023

Tema episodului

Află în acest podcast cum prietenia din facultate dintre Radu Călin & Sebastian Mîndroiu s-a transformat într-un business de succes, Pick Two Studio, care, în 2022 a ajuns la 1 MILION € cifră de afaceri.
3_ aBC Podcast Radu Călin și Sebastian Mîndroiu

Gazda emisiunii

Armina Popeanu
Invitat
sebastian-mandroiu-picktwo
Sebastian Mîndroiu
arhitect de interior şi cofondator PickTwo

Unde poți asculta episodul

Descrierea episodului:

Află în acest podcast cum prietenia din facultate dintre Radu Călin & Sebastian Mîndroiu s-a transformat într-un business de succes, Pick Two Studio, care, în 2022 a ajuns la 1 MILION € cifră de afaceri. Radu și Sebi povestesc despre mindsetul care a dus la schimbarea rolului lor din specialiști în antreprenori și cum compania lor continuă să se dezvolte. Descoperă care este activitatea cea mai profitabilă a unei zile, care sunt cei 20% din clienți care aduc 80% din rezultate, cum au reușit cei doi să crească cifra de afaceri și ce roluri au ei astăzi în cadrul studioului de design interior Pick2.

Apasă play și acordă-ți un timp în tihnă pentru a te bucura de povești de viață, inspiraționale.

Idei principale ale discuției:

Radu Călin: sunt o persoană care învață din greșeli, caut să văd unde am greșit și ce pot face mai bine, toate obstacolele întâlnite de-a lungul vieții m-au ajutat să devin ceea ce sunt azi

PickTwo Studio – motto-ul la început de drum: ieftin, repede și bine: alegi 2, iar rezultatul este opusul celui de-al treilea atribut. În timp, clienții își doreau repede și ieftin, pentru că bine știau că va ieși.

Radu Călin: își dorea încă din facultate să amenajeze vitrine (windowshopping) pentru branduri de lux – i se părea că aceasta ar fi cea mai artistică zonă în care te poți impune ca interior designer, vedea comercialul mai aproape de el decât rezidențialul, care e mai mult un serviciu decât creație & expresie creativă.

Radu Călin: Am simțit că în zona comercială putem crea mai mult, ne putem raporta la o masă de oameni și putem să ne facem o carte de vizită pentru a atinge un spectru mai mare, mai larg de populație.

Și-au dat seama că în zona designului comercial sunt clienți care investesc mai mult, deciziile sunt obiective, iar ei, ca designeri, își pot susține de asemenea deciziile obiectiv.

Cei 20% dintre clienți care aduc 80% dintre rezultate sunt cei care au un buget realist, aliniat cu prețurile din piață.

Clienții care aduc rezultate sunt cei care vor să implementeze rapid.

În zona de ospitatlitate trebuie să fii puțin peste nivelul pieței ca design/ look, să vii cu ceva nou, dar nu cu ceva prea nou.

Cea mai mare parte a clienților vin în continuare din recomandări, diferența constă în lărgirea spectrului de oameni care ne recomandă.

Principala resursă dintr-un birou de design este resursa umană, trebuie să investești în aceasta.

Odată cu mărirea echipei au făcut un pas înapoi, din rolul de designer au trecut la cel de manager, iar cele mai imporatnte trei întrebări sunt: cum planifici? cum organizezi? cum urmărești?

Activitatea cea mai profitabilă dintr-o zi = lucrul care îti aduce bani.

Pentru a fi un business profitabil, 60 – 70% din focus s-a îndreptat către proiectare, către lucruri pe care le știu și le pot gestiona.

Au ajuns la 1 mil € cifra de afaceri prin efectul de levier și prin volum.

Volumul + organizarea internă = creșterea cifrelor

Scopul nostru a fost întotdeauna de a implementa lucrarea, nu doar de a face niște randări frumoase.

Învață continuu, nu renunța ușor.

Ne uităm la modul cum putem eficieniza produsul.

Învață cum să te porți cu tine.

Învață din greșeli și din lucrurile bune.

Trebuie să te hotărăști dacă vrei să fii anteprenor sau specialist, apoi urmează etapa growth mindset și apoi repetă, muncește cu cap, muncește conștient

Întreabă-te zilnic, chiar de mai multe ori zi: Cum mă simt azi? De ce mă simt așa? & notează răspunsurile