În aBC Podcast #3.32, Anca Dumitrescu și Alina Filipoiu, cofondatoare 441 Design Powerhouse, povestesc despre:
La întrebarea Arminei Popeanu dacă atitudinea Yes Man este benefică pe termen lung sau nu pentru creșterea business-ului, Alina Filipoiu a răspuns: e OK la început, îți testezi limitele, vezi ce poți face, îți dai seama ce îți place să faci, ce reziliență ai, este o descoperire, încurajez pe toată lumea să spună DA la început, apoi trebuie să înveți să spui și NU și să filtrezi.
Alina Filipoiu despre perioada de început a 441: intram în proiecte cu teama că nu avem know-how-ul necesar (și uneori nu îl aveam), dar aveam dorința de a învăța constant ceva și asta ne-a făcut să luam ceva din fiecare proiect și a devenit un know – how foarte consistent.
Anca Dumitrescu despre proiectul Découverte inițiat în 2023: a fost o experiență foarte valoroasă, este vorba despre o platformă în care vrem să aducem împreună ownerii de business din industria HoReCa și pe cei din industrii creative și să discutăm despre impactul designului în aceste business-uri, la nivel real, la nivel de cifre, serios și sincer, cu întrebări și răspunsuri dureroase.
Alina Filipoiu: ne-am dat seama foarte greu cum să gestionăm relația cu oamenii din echipă și cum să alegem oamenii potriviți pentru noi, am ales după feeling și am avut foarte multe eșecuri. Apoi au hotărât să apeleze la specialiști – o firmă de HR, deorece, tot Alina afirmă: nu ai cum să înveți orice meserie. Am înțeles greu expresia „you have to spend money to make money”. Trebuie să investești targetat, acolo unde tu ai niște lipsuri, să faci bani și să construiești.
La întrebarea: Ce ați sfătui antreprenorii care încep acum un business să facă?, Alina Filipoiu a răspuns: oricât de creativ ai fi, cred că trebuie întâi să înveți să faci business, să faci bani, ca să ai resurse să îți dezvolți creativitatea, iar Anca Dumitrescu a zis: să impună limite. Noi nici acum nu știm tot timpul, dar acum conștientizăm importanța acestui lucru. Timpul tău ca profesionist este valoros și ar trebui remunerat ca atare. Ofertele foarte mici – not knowing your worth, dăunează persoanelor care fac acest lucru, dăunează foarte mult la nivel de industrie, în piață sunt discrepanțe mari care nu sunt reale, înțelese de public.
Alina Filipoiu: avem un cost pe oră, care ar trebui să fie 75 EUR/ ora, minim. Mi-ar plăcea să existe o standardizare pentru un cost minim și să fim toți de acord…Nu cred în concurența neloială, este loc pentru talentul fiecăruia, venim cu plusuri diferite, ar trebui să ne susținem, să avem niște guide-uri de bază de la care să plecăm și să ne ajutăm.
Recomandarea finală din partea fiecăreia a fost:
Alina Filipoiu: fiți curioși! Căutați să aflați lucruri!
Anca Dumitrescu: ascultați-o pe Armina Popeanu! Face lucruri faine rău! Ajută la comunitate și ajută partea educațională. Felicitări!