aBC Podcast #3.45

Armina Popeanu, cultivatoare de business-uri creative, fondatoare aBC & CIL*, despre creativitatea în business & problem solving, calitățile esențiale ale unui lider și valoarea mentoratului

iunie 7, 2024

Tema episodului

Ascultă aBC Podcast și află din acest episod aniversar care marchează un an de conversații cu arhitecți, designeri și antreprenori creativi despre business-urile lor, despre cum se poate defini și cultiva creativitatea într-un mediu de business.
Screenshot 2024-06-09 235416

Gazda emisiunii

Armina Popeanu
Invitat
Armina Popeanu foto
Armina Popeanu
Armina Popeanu este arhitect de profesie, antreprenor cu +10 ani de experiență. Crează contexte de învățare pentru antreprenorii creativi, este doctorand în business de arhitectură și se implică în cauze ce au în comun educația. A fondat Lyria, AArchitects și aBC - a Business of Creativity în 2022. aBC este ecosistemul gândit pentru arhitecți, designeri și creativi, care creează oportunitatea de a te educa pe zona de antreprenoriat prin piloni precum întâlniri lunare, podcast, newsletter, content, sesiuni 1:1 și cursuri. aBC Podcast conversații cu arhitecți, designeri și antreprenori creativi deschiși să împărtășească din experiența lor antreprenorială cu Armina Popeanu, gazda podcastului. Invitații sunt profesioniști din zona industriilor creative care s-au remarcat prin business-uri, proiecte sau impact pe care îl creează.
Alina-Filipoiu-441designstudio
Alina Filipoiu
Alina Filipoiu este arhitect iar din 2013 Fondator și Creative Director la 441 Design Powerhouse unde coordonează proiecte de arhitectură de interior și identitate vizuală, cu o experiență de 10 ani în domeniu. Crede că designul impactează pozitiv un business pe termen lung, mai ales dacă este gândit integrativ. 441 Design Powerhouse este o agenție de creație specializată în branding, design graphic și arhitectură de interior, dedicată dezvoltării experiențelor care generează legături emoționale între proiecte și publicul lor.
Screenshot 2024-06-17 124813
Anca Dumitrescu
Anca Dumitrescu a studiat arhitectură și urbanism, cea dintâi fiind una din marile sale pasiuni. A lucrat în domeniu în timpul facultății, încă din anul doi, iar în anul cinci a început proiectul 4 for 1 alături de colegii ei. Niște muschetari ai designului. Anca are o energie debordant și crede cu tărie că poate face lumea mai bună prin proiectele în care se implicã. Spune despre ea că este jumătate business woman, jumătate visual storyteller și că ambele părți necesită la fel de multă creativitate.

Unde poți asculta episodul

Descrierea episodului:

Armina Popeanu, intervievată de Anca Dumitrescu și Alina Filipoiu, fondatoarele 441 Design Powerhouse, despre:

  • creativitatea în general și în business,
  • calitățile necesare unui lider eficient, 
  • mpactul sindromului impostorului,
  • importanța încrederii în propriile forțe,
  • alocarea resurselor necesare pentru a lucra on the business și nu doar in the business
  • și multe alte subiecte interesante pentru antreprenorii creativi.

Idei valoroase ale discuției:

,,Creativitatea cred că este modul prin care găsești soluții la orice probleme întâmpini.”

,,Poți fi creativ cu strategia, poți fi ultra creativ cu modelul de business, dar în all day business cred că este despre cum găsești soluții creative la problemele care apar.”

,,Un lider ar trebui să se detașeze de rolurile de implementare și de rolurile de micro management”

,,Cred că cea mai mare limitare este lipsa de încredere în propriile forțe.”

,,Încă încerc să mă construiesc, încă am momente în care mă gândesc dacă pot să livrez ceea ce se așteaptă oamenii să livrez.”

,,Încerc să mă scot foarte des din zona de confort.”

,,Evident că noi, antreprenorii creativi, dacă nu avem cunoștințe de business nu avem cum să credem că business-ul nostru este ca toate, pentru că nu știm ce înseamnă toate sau care este standardul de cunoștințe business pe de o parte, pe de altă parte la creativi intervin niște lucruri care la alți antreprenori nu sunt atât de pregnante.”

,,Mai e și componenta creativă care trebuie să se manifeste și îți ia mai mult timp să realizezi că se manifestă și în all day business.”

,,Industria asta e super la început în România, e evident că dacă vom sta cu toții în ea câțiva ani, vom crește o dată cu ea.”

,,Cred că este o noanță pe care trebuie să o înțeleagă oamenii, faptul că avem nevoie să dedicăm timp activității de a lucra on the business, nu in the business.”

,,Toate se întâmplă la timpul lor.”

,,Îmi ajustez modelul de business destul de des.”

,,Când intrăm în subiectul banilor, îmi dau seama că sunt lucruri la care oamenii nici nu se gândesc.”

,,Mi-aș dori să înțeleagă oamenii din mediul universitar că este nevoie de educație de business.”

,,Proiectele mari mi se pare că nu pot fi făcute în formulă mică.”

,,Arhitecții care încep să câștige, adică ies din zona de nemulțumire financiară și încep să câștige sunt cei care fac proiecte mari.”

,,De regulă am o carte cu mine pentru că îmi e frică să mă plictisesc.”

,,Îmi iau inspirația din lucrurile spontane, din libertatea de a face lucrurile spontane, libertatea pentru care ne facem antreprenori.”