aBC Podcast #3.52

Ioana Streza și Alex Burlacu, despre business de bijuterie, antreprenoriatul de bijuterie, istoria Contemporia, realizarea bijuteriilor și pașii din spatele bijuteriilor

iulie 26, 2024

Tema episodului

Ascultă aBC Podcast și află despre business de bijuterie de la Ioana Streza și Alex Burlacu, fondatorii Contemporia. Zece ani de creștere și istorie Contemporia, rolurile și procesele din spatele brandului
Screenshot 2024-07-29 004100

Gazda emisiunii

Armina Popeanu
Invitat
Screenshot 2024-07-29 003142
Alex Burlacu
A absolvit Universitatea Politehnica din București, specializându-se în informatică. A fost convins de Ioana să i se alăture pe noul drum în realizarea bijuteriilor. A învățat secretele meșteșugului de la bijutieri consacrați David Sandu și Alis Lalu.

Unde poți asculta episodul

Descrierea episodului:

În acest episod din seria Podcasturilor aBC, Ioana și Alex, povestesc despre:

  • Profesiile lor – Arhitectura și ingineria
  • Istoria Contemporia 
  • Experiența primei expoziții de bijuterii 
  • Primii pași în Contemporia
  • Business-ul în familie 
  • Proiecte custom 
  • Ce este Contemporia astăzi
  • Cel mai vândut tip de bijuterie în Contemporia 
  • Provocările în business
  • Recomandări pentru tineri bijutieri 

Idei valoroase ale discuției:

Alex: „Meseria m-a ales pe mine”.

„Contemporia a început ca o încercare.”

„Mult timp am considerat că partea de atelier, procesul de execuție este foarte important și acum suntem într-o schimbare de paradigmă în care considerăm business-ul ca un întreg important.”

„Poate intuiția ta la început e corectă dar nu știi exact în ce direcție să te îndrepți.”

„Ne dorim să facem și workshop-uri pe bijuterie care să fie centrate mult pe experiență, nu atât pe dobândirea unui skill cu care o să faci sau nu ceva, cât a experimenta bucuria aia de a face ceva cu mâinile tale și bucuria aia de a ține la sfârșitul zilei obiectul pe care l-ai imaginat și l-ai creat… bucuria pe care am avut-o eu când am făcut cursul și am ținut prima oară obiectul ăla în mână.”

(Pașii din spatele unei bijuterii) ,,Dacă e cineva care vrea să se apuce de domeniul ăsta, e bine să nu știe de la început, pentru că da, procesul este foarte… și multe chestii le-am descoperit cumva intuitiv și apoi ni s-a confirmat că e bine să le facem așa”

,,Ce vreau să spun e că merită, e un domeniu foarte frumos”

,,Sunt trei mărci pe care bijuteriile din România trebuie să le poarte. Marca de titlu care este cea mai cunoscută, adică 925, 585, dar care nu este suficientă (…) mai este o marcă de responsabilitate proprie care este unică fiecărei entități juridice (…) apoi vine o a treia marcă care este marca de stat care confirmă celelalte două mărci”

,,Hârțogăraia e un plin complicată, dar se poate face și cum spunea și Ioana, nu trebuie să stea în calea ta”