aBC Podcast #3.46

Sabina Iordache, cofondatoare Printoteca, Sticker Republic, T-shirt Van, Stereohip despre Printoteca și experiența CBC alături de CIL*

iunie 14, 2024

Tema episodului

Ascultă aBC Podcast și află despre parcursul Printoteca, despre planurile Sabinei pentru Printoteca în viitor, experiența CBC în Copenhaga alături de CIL*, dar și despre motivul pentru care a ales print on demand.
Screenshot 2024-06-15 183240

Gazda emisiunii

Armina Popeanu
Invitat
sabina iordache printoteca B6377B70-89FB-419B-832F-A81C4DB8CEA1
Sabina Iordache
Sabina Iordache este antreprenor creativ cu peste 10 ani de experiență, co-fondatoare a Printoteca, Sticker Republic, T-Shirt Van și Stereohip. Cu un background solid în marketing și strategie de comunicare, a optat pentru o tranziție profesională de la idee la obiect și a stat la baza unor proiecte ce materializează creativitatea prin print. Sustenabilitatea reprezintă una dintre valorile fundamentale ale tuturor inițiativelor sale antreprenoriale, motiv pentru care a obținut în 2022 certificarea GOTS (Global Organic Textile Standard) pentru Printoteca, devenind astfel primul atelier de decorare textile cu această certificare și cu trasabilitate completă în lanțul de aprovizionare. Prin Proiectul Printoteca Marketplace, a reușit să implice comunitatea creativă locală și să faciliteze transformarea designului în venituri, rețeaua de creativi asociată Printoteca numărând câteva sute de membri locali. A absolvit studii de comunicare și marketing, este absolventă a Școlii ADC, formator și, mai recent, absolventă a primei serii Cil*School.

Unde poți asculta episodul

Descrierea episodului:

În acest episod din seria Podcasturilor aBC for CIL*, Sabina povestește despre:

  • De unde a pornit Printoteca 
  • Cum a ajuns Printoteca ce este astăzi 
  • Certificare GOTS 
  • Experiența CIL* School 
  • De ce business-urile nu pot vinde ușor pe plan internațional 
  • Ce faci bine? Ce nu faci bine?
  • Planurile de viitor 

Idei valoroase ale discuției:

„Nu cred că există eșec. Mi se pare că eșecul e doar dacă nu încerci. Atâta vreme cât nu renunți, înseamnă că ceva, ceva ai câștigat.”

„Dacă nu poți să înveți pe cont propriu, cere ajutor.”

„Când vine vorba de business-uri creative, claritatea mi se pare una dintre cele mai mari provocări.”

„Sunt genul de persoană care jonglează cu foarte multe idei.”

„M-am simțit de parcă am dat bac-ul după mulți ani de școală.”

„Am avut surpriza plăcută ca la webinarii să mă întâlnesc cu câștigătorii din alți ani și să aflu care a fost parcursul lor.”

„După ce m-am întâlnit cu primul juriu și am primit feedback-ul lor, mi-am dat seama că sunt unde trebuie.”

„În rollercoaster-ul ăsta rar ai ocazia să găsești pe cineva obiectiv.”

„Voiam să văd că lucrurile se întâmplă, trăiam cu frustrarea că multe lucruri rămân în starea de propunere.”

„Am început proiectul cu o oarecare neîncredere.”

„În tot acest parcurs, cel mai mare rol l-a avut comunitatea.”

„În industria textilă încă se practică sclavia.”

„Realitatea e cruntă.”

„Dacă îți dorești o afacere cu produse durabile, asigură-te că îndeplinesc și celelalte criterii de calitate.”

„Produsul ăla e sustenabil până la prima spălare.”

„A fost un bac la care, la final, în loc de 10, primeai oportunitate.”

„Mi-ar plăcea ca studenții din universitățile cu profil creativ să aibă aceeași libertate de a crea fără constrângeri financiare și de gândire, iar statul să fie partener și în educație, dar și în antreprenoriat și business.”

„Vrem să devenim un jucător de print on demand care să dea coate la business-urile mari.”