aBC Podcast #1.5

Flavia Scînteanu & Andreea Batros despre un parteneriat foarte valoros de peste 10 ani și două brand-uri complementare: Dare to Rug și Studio Harpa.

iulie 7, 2023

Tema episodului

Află în acest podcast cum Flavia Scînteanu & Andreea Batros dezvoltă de peste 10 ani două brand-uri 3C - complementare, colorate, curajoase - Dare to Rug și Studio Harpa și reușesc să demonstreze că se poate face și în România un design cool, de calitate, cu succes în țară și în afara ei.
Podcast-aBC-5-v2

Gazda emisiunii

Armina Popeanu
Invitat
Andreea-Batros
Andreea Batros
Arhitect, cofondatoare Dare to Rug & Studio Harpa
Flavia-Scinteianu
Flavia Scînteanu
Designer, cofondatoare Dare to Rug & Studio Harpa

Unde poți asculta episodul

Descrierea episodului:

Flavia Scînteanu & Andreea Batros formează un super duo creativo – antreprenorial, sunt fondatoarele a două branduri complementare, colorate, ce adoptă un stil puțin mai curajos: Dare to Rug – primul brand premium românesc de covoare hand-tufted și Studio Harpa – studio de design interior. Complementară este și formarea lor academică: Andreea a urmat cursurile de arhitectură ale Universității de Arhitectură “Ion Mincu” din București, iar Flavia a terminat A.S.E.-ul, Administrarea Afecerilor în limba engleză. S-au întâlnit printr-o conjunctură de evenimente la finalul facultății, iar de atunci, de peste 10 ani, sunt partenere de afaceri, fiecare jucând un rol esențial în viața celeilalte și, împreună, în dezvoltarea celor două brand-uri.

Ascultă podcast-ul și află povestea creării a două brand-uri complementare, a curajului de a te arunca în necunoscut – just fill in the form și dezvoltării acestora.

Apasă play și acordă-ți un timp în tihnă pentru a te bucura de povești de viață, inspiraționale.

Idei ale discuției:

Tranziția de la designer la antreprenor a fost mult mai grea decât și-au imaginat, au crezut că știu ce au de făcut, dar, parcurgând programul Impact Hub Accelerator, au realizat câte aspecte nu luaseră în calcul

Un ajutor major a fost stabilirea și necesitatea respectării unor termene limită

Intentia lor a fost de a demonstra că se poate face și în România design cool, de calitate, cu succes în afară

Există o diferență între clienții din România și cei din afară în perceperea produsului Dare to Rug

Participarea la târgurile internaționale și reprezentarea României a fost o decizie bună pentru vizibilitate & credibilitate…astfel au reușit să ajungă să vândă pe piața internațională

Just fill in the form – de ce este această expresie importantă pentru ele, dar și pentru tine?

Și-au dat seama după aproximativ trei ani că business-ul ar trebui să fie mult mai productiv

După prezența la un eveniment comenzile vin cam după jumătate de an, niciodată imediat, awerness-ul/ conștientizarea lucrează, clienții vin după o anumită perioadă în care studiază și piața

Conform unei declarații în presă, un pas important în dezvoltarea business-ului a fost deschiderea către colaborări cu artiști din afară studioului. Tocmai pentru că Flavia și Andreea nu își doresc un studio închis, în care să predomine „cultul personalităților” lor, ci își propun să adune sub umbrela Dare to Rug cât mai multe minți care gândesc la fel, dar creează diferit, lucru care s-a dovedit o adevărată provocare

O provocare a business-ului Dare to Rug o constituie atragerea clientului fără un buget prea mare…într-un proiect de amenajare de interior decorul este lăsat la final, când beneficiarul rămâne fără buget, uită, amână, dorește ceva mai ieftin

Dacă ar lua-o de la capăt cu Dare to Rug ar apela la un investitor în primii 3 – 4 ani pentru creșterea mai rapidă a business-ului

Este importantă promovarea pe piața design-ului european pentru a fi vizibil constant

Studio Harpa a fost creat ca o completare materială și profesională la Dare to Rug, și din dorința de a lucra în continuare împreună proiecte de design interior

Studio Harpa este o extensie a viziunii lor creative care a născut Dare to Rug

Ne place să respectăm și să evidențiem specificul spațiului/ al clientului respectiv, ne dorim ca fiecare proiect să aibă o personalitate proprie

20% dintre clienții care aduc 80% din rezultate sunt proiectele publice, birourile

Proiectele rezidențiale sunt mai puțin profitabile, dar ne aduc mai multă satisfacție, este șansa unică de a intra în casa și de a îmbunătăți viața unui om, spațiul în care locuiește

Există de asemenea satisfacție în proiectele de design interior pentru birouri – acestea fiind proiecte de portofoliu; și în cazul acestora ai ocazia să îmbunătățești viața oamenilor la lucru, dar și să faci mai multe lucruri creative, ai un buget mai mare și mai putine fixuri din partea beneficiarului 😊

Nevoia de formare în direcția antreprenorială este încă prezentă, simt nevoia să discute cu oameni din breaslă, să se consulte referitor la modalitatea de a derula diverse activități, ce metode folosesc alți antreprenori creativi

Au simțit și simt nevoia în continuare a unui mentorat

Flavia consideră necesară prezența unui antreprenor “curat” în echipa lor pentru a nu mai face tot timpul switch-ul obositor și frustrant între rolul creativ/ profesionist și cel de antreprenor

Din punct de vedere antreprenorial consideră că o decizie bună și diferită la început de drum ar fi fost o promovare mai profitabilă din primii ani, astfel ar fi putut fi acum un business mai profitabil

Sfat general valabil în viață: orice ai începe, să nu-ți pui toate ouălele în același coș

Sfaturi pentru antreprenorii creativi la început de drum:

Andreea: la început, cere ajutorul cât poți de mult

Flavia: just fill in the form, nu aștepta prea mult pentru a încerca diverse aspecte ale activității tale, nu aștepta finalizarea 100% a produslui sau a brand-ului – nu va fi niciodată gata, este normal și necesar ca un brand / un produs să se dezvolte în timp, să crească natural

Abordarea noastră a fost și rămâne aceea de a lăsa la o parte orgoliul creativ și de a oferi un produs care să fie inteligent din punct de vedere al creativității, calității, funcționalității, ș.a.m.d.

Credem în îmbunătățirea vieții oamenilor prin design

Pentru ambele succesul = echilibru dintre muncă și toate celelalte aspecte ale vieții = libertate 

Îndemnuri la final:

Flavia: să ne bucurăm de designul de calitate și de succesul celorlalți din breasla noastră.

Andreea: nu e niciodată prea târziu să faci un shift în carieră.