aBC Podcast #1.6

Ioana Dodan de la The Fab Squad despre crearea și comunicarea brand-ului personal, despre autenticitate, validare și self-love

iulie 14, 2023

Tema episodului

Ascultă podcast-ul cu Ioana Dodan și află de ce este util ca antreprenor creativ să-ți dezvolți un brand personal, cum îți creezi brand-ul personal, care sunt primii pași, pe ce canale social media este recomandat să comunici, ce să comunici și multe alte sugestii utile pentru comunicarea ta vizuală.
aBC Podcast IOANA DODAN Fab Squad

Gazda emisiunii

Armina Popeanu
Invitat
Ioana-Dodan
Ioana Dodan
Arhitect de Brand Personal, fondator The Fab Squad

Unde poți asculta episodul

Descrierea episodului:

Ioana Dodan, de profesie architect, în prezent arhitect de brand personal, povestește în acest podcast cum The Fab Squad a fost creat pentru a-i “umple” sufletul, despre cât este de util este să-ți stabilești firul roșu al comunicării brand-ului personal, iar apoi totul devine mai simplu, despre un pic de show-up, autenticitate, self-love și importanța propriei validări și a celei venite din partea clientului, înaintea validării de către cei din breaslă.

Apasă play și acordă-ți un timp în tihnă pentru a te bucura de povești de viață, inspiraționale.

Idei ale discuției:

Prima regulă a brand-ului personal: cum arătăm, cum ne mișcăm, cum ne îmbrăcăm, accesoriile pe care le purtăm – spun mult mai multe lucruri despre noi decât ceea ce rostim.

Este important să creezi cu clientul în minte, să te gândești la ce ar dori acesta să vadă.

Brandul personal trebuie să existe oricând, iar brandul de birou de arhitectură/ design interior, etc. să graviteze în jurul tău.

Brandul personal are multe fațete, una este cea profesională, celelalte sunt reprezentate de motivele pentru care te-ar alege o altă persoană.

Pentru a dezvolta chimie cu un client, acesta trebuie să înțeleagă cine ești tu, omul din spatele proiectelor. De ex. vacanța exprimă stilul unei persoanei, vacanța poate deveni subiectul unei discuții comune, deoarece întâi relaționăm ca doi oameni, apoi ca două business-uri.

Brandul personal te ajută să-ți expandezi publicul.

Expunerea în Social Media trebuie să fie echilibrată, tot ce expui din viața ta personală trebuie să aibă legătură cu viața ta profesională

De unde începi comunicarea brandului personal? Trebuie să afli care este firul tău roșu, ceea ce are legătură cu cine ești tu. Firul roșu îl afli întrebându-te ce faci tu cu ușurință, uneori chiar fără să-ți dai seama. Odată stabilit firul roșu, devine ușor să comunici, să creezi conținut.

Motto personal: Comparison is the Death of Creativity

Este mai important sa fii validat de către client decât de către cei din breaslă.

Instagram, LinkedIn, website-ul propriu sunt principalele canale de comunicare recomandate. Este important ca clientul să te găsească pe canalul său preferat de social media, iar apoi pe website-ul tău pe care trebuie să apară numele tău.

În mediul offline este recomandat să te întâlnești cu oameni, un exemplu îl reprezintă întâlnirile aBC unde poți cunoaște alți oameni din breaslă, nu pentru a te compara cu aceștia, ci pentru a realiza că și ceilalți au probleme asemănătoare și provocări.

Branding personal presupune și puțin show -up, expunerea proiectelor nu este suficientă.

La începutul experienței antreprenoriale Ioana a aflat de la prietena ei că ar fi surprinsă să vadă câți oameni deosebiți ar fi motivați să o ajute gratuit dacă ar ști care este motivația ei.

Vara comunici încontinuu pentru a avea toamna de lucru, vara trebuie sa fii conectat la public, fără să te aștepți ca el să fie conectat la tine.

Self – love nu trebuie confundat cu self – care. The real self – love vine dintr-o zonă de disconfort, din care ieși și te simți învingător.

Creativii au nevoie de validare deoarece nu se validează mai întâi pe ei înșiși, abia apoi ar trebui să o caute pe a celorlalți.

Nu ai cum să fii un brand autentic dacă nu faci fotografii în momente autentice, nu trebuie să fie neapărat selfie-uri, este important însă să încerci să-ți faci selfie-uri, fără să te gândești prea mult sau să ai neapărat o strategie, astfel îi lași pe oameni să intre în universul tău.

Ce ai sfătui antreprenorii creativi care doresc să-și dezvolte un business și să se promoveze mai mult prin brandul personal?

  1. Sa ceară feedback despre ei, o dată pe an, de la patru categorii de persoane: clienți, mentori, prieteni/ familie, colegi – astfel vor ști ce au făcut bine și ce nu;
  2. Să nu se mai compare;
  3. Să testeze social media – să observă ce funcționează și ce nu.

Recomandare finală: să fii tu însuți înainte de a fi arhitect.