aBC #1 Cluj

Cum te promovezi ca arhitect, designer sau freelancer?

septembrie 19, 2023

Tema evenimentului

Tema centrală a dezbaterii este PROMOVAREA în rândul arhitecților, designerilor și antreprenorilor din domeniul creației.

Gazda întâlnirii, Armina Popeanu, va dezbate, alături de invitații săi, subiecte precum:

  • strategii de marketing
  • tehnici de promovare ca antreprenor sau freelancer în industria creativă
  • modalități prin care afacerea ta să iasă în fața publicului și să devină cât mai vizibilă pentru atragerea potențialilor clienți.

 

Invitații serii sunt: 

Șerban Țigănaș - arhitect, decan FAU Cluj, cofondator Dico și Țigănaș

Tiberiu Bucur, arhitecți, cofondatori Format 4

Sergiu Tîrziu, arhitecți, cofondatori Format 4

Ana Mihail - designer de interior, fondatoare Ann Design Studio

Cătălin Trandafir- Arhitect și cofondator Filofi și Trandafir Arhitectură

Dezbaterile organizate sub umbrela aBC oferă un mediu sigur și colaborativ, cu inspirație reciprocă, invitând creativii cu business-uri în domeniu să descopere o comunitate de oameni cu experiențe și provocări similare, rezultatul fiind sentimentul de apartenență și rezonanță. Totodată, este o ocazie inedită de a interacționa cu profesionişti în domeniul arhitecturii şi al antreprenoriatului, care sunt gata să răspundă întrebărilor legate de PROMOVARE și nu numai.

Marți, 19 septembrie 2023, de la ora 17:30 la abc incubator - Str. Constantin Brâncuși 55-59, Cluj-Napoca.

Participarea la întâlnire este gratuită, dar este nevoie să completezi formularul de înscriere. 

 

aBC-eveniment-Cluj-1
INFO UTILE
Cum te promovezi ca arhitect, designer sau freelancer?

Invitați la eveniment

Despre eveniment

Program:

  • 17:30 Primire & Networking
  • 17:45 Discuție 1:1 cu Șerban Țigănaș – starea Business-ului de Arhitectură din România
  • 18:15 Panel despre PROMOVARE/ COMUNICARE ca arhitect, designer și freelancer
  • 19:45 Sesiune Q&A
  • 20:15 Networking & Prosecco

aBC – a Business of Creativity se adresează celor care au un business în arhitectură, domenii creative, freelancerilor, celor care doresc să o ia pe calea antreprenoriatului sau pur şi simplu iubesc domeniul creaţiei.

Idei valoroase ale discuției:
Șerban Țigănașarhitect, fondator Dico și Țigănaș

La întrebarea “Cum reușești să îmbini toate rolurile (arhitect, formator și activist pentru profesie)?”, Șerban Țigănaș răspunde că poți face acest lucru doar în echipă, alături de coechipieri extraordinari.

Recomandă pentru lectură o carte despre inteligența artificială și evoluția în construcții: Beyond Digital, autor: Mario Carpo.

Nu trebuie să ai o armată de oameni ca să câștigi un concurs de arhitectură; provocarea începe în momentul în care câștigi concursul și realizezi că ai nevoie de 40 de oameni pentru asigurarea resurselor.

Sistemul de calcul al resurselor necesare pentru un proiect este recomandat să aibă la bază numărul de ore necesar pentru realizarea acestuia. 

Concursurile de arhitectură se adresează doar celor care își doresc să câștige.

Cum te promovezi cel mai eficient ca arhitect? Prin proiecte de succes, astfel încât să ai recomandări și chiar clienți recurenți.

Fiecare antreprenor trebuie să aibă o anumită doză de creativitate, altfel este sinucigaș.

Un arhitect va trece prin trei etape în cariera sa:

  1. Prima etapă este cea în care cauți, te dezvolți, creezi/ te integrezi într-o echipă;
  2. A doua etapă este cea a antreprenoriatului creativ, perioadă în care faci ce ți se solicită (nu poți face compromisuri, niciun client nu pleacă fără semnarea unui contract);
  3. A treia etapă, spre finalul carierei, este cea în care poți face ce dorești (te duci la concursuri pe care le câștigi, ai clienți recurenți; clientul nu are niciun motiv să schimbe arhitectul, dacă proiectul a ieșit bine).

Un arhitect își asumă declarația: “noi nu educăm clientul!”, deoarece scopul activității noastre nu este acela de a ne impune proiectul.

Încrederea reprezintă “materialul de construcție” esențial pentru păstrarea clienților noștri.

Profesia de arhitect se transformă într-o afacere prin modalitatea în care o pui  în practică.

Satisfacția clientului face și ea parte din business, din profesia de arhitect.

Scopul nostru trebuie să fie acela de a fi buni arhitecți într-un mediu foarte bun.

Tiberiu Bucur și Sergiu Tîrziu, arhitecți, Format 4

Tiberiu Bucur:

Regula nr. 1 la Format4 este să facem proiecte de calitate.

La aceeași întrebare, “Cum ajungi să ai un flux de clienți?”, Tiberiu consideră că este important să ai proiecte finalizate, iar diferența între proiect și realitate să fie cât mai mică, astfel devii un arhitect de încredere în fața clientului. 

Pe durata uceniciei este foarte bine să iei munca de jos pentru înțelegerea holistică a fenomenului. 

Crești prețul doar dacă ai un produs foarte bun și livrezi ce ai promis.

Dacă faci calculul de cât timp e nevoie pentru un proiect, poți aprecia apoi timpul necesar pentru proiectare.

Sergiu Tîrziu:

Printre strategiile de promovare și creștere a vizibilității se numără socializarea, networking și  să faci parte din cât mai multe comunități.

La întrebarea “Cum ajungi să ai un flux de clienți?”, Sergiu Tîrziu consideră că este mai dificil până îți creezi un portofoliu.

Cauza unui proiect eșuat este, din punctul de vedere al lui Sergiu, arhitectul.

Ca arhitecți, noi trebuie să înțelegem nevoile clientului și să îi oferim acestuia soluții.

Optimizările proiectului sunt esențiale din faza biroului de detaliere și proiectare și pot scuti clientul de investiții inutile.

Ana Mihail – designer de interior, fondatoare Ann Design Studio

Pentru a crește un cont de social media mare, postezi zilnic, ce doresc urmăritorii tăi să vadă. Postezi imagini estetic plăcute, pe placul followersilor, acest lucru dă credibilitate pentru cei care vor să vadă proiectele tale ca pe un portofoliu. 

Etapele unui proiect:

  1. Discuție cu clientul
  2. Dezvoltare concept
  3. Randări foto – realiste
  4. Planșe tehnice
  5. Deviz cumpărături
  6. Urmărire șantier

La Ann Design Studio intervalul de preț, pentru un proiect de design interior cu implementare, este de 40 – 60 EUR/mp.

Una dintre provocările majore este să fii femeie designer pe șantier. Este un domeniu în care predomină bărbații, însă face parte din munca unui arhitect. Am învățat să fac față.

Cătălin Trandafir – arhitect și cofondator al Filofi şi Trandafir Arhitectură

Fiecare proiect trebuie să fie rezultatul maxim pe care îl poți da la momentul respectiv.

La începutul carierei de arhitect/ antreprenor creativ nu ai voie să faci compromisuri.

Targetul pe care este recomandat să ți-l stabilești este acela ca enunțul tău să nu fie anulat de către client.

Referindu-mă la partea financiară, costul proiectelor noastre este contorizat în ore (nu în mp).

Recomandarea noastră este de a transforma “bătaia la cap” din partea clientului în serviciu plătit.

Un proiect de arhitectură este cumulul a aproximativ 30 de proiecte, care trebuie să fie coordonate de un Project Manager. Project Manager-ul poate fi arhitectul sau o altă persoană implicată în proiect.

Clientul recurent al unei firme de arhitectură este cel mai ieftin client.

Galerie imagini
FAQs

Întâlnirile aBC reprezintă unul dintre pilonii platformei integrate de educație antreprenorială în domenii creative, aBC – ANTREPRENORIAT CREATIV. Platforma își propune să ofere informații, suport, să contribuie cu programe și să faciliteze oportunități arhitecților, designerilor și altor antreprenori din industriile creative, care vor să creeze sau să își transforme compania lor într-una sustenabilă din punct de vedere financiar. 

 

Înâlnirile aBC au început în anul 2021, în cadrul unui eveniment RDW (Romanian Design Week), parte din seria de evenimente conexe RDW Design Go!. Motivația principală a fost și rămâne aceea de a-i susține pe antreprenorii din domeniul creativ cu informații, materiale educative și o comunitate care să îi înțeleagă. 

Vei fi parte dintr-un proces de învățare continuă.

Ai oportunitatea de a cunoaște persoane din industria în care activezi.

Afli experiențe proprii împărtășite cu drag de către invitați speciali.

La final pleci întotdeauna cu un bagaj plin idei noi.

Poți să te numeri printre cei norocoși și câștigi premii wow la tombolă.

Ești ascultat! Întrebările și curiozitățile tale vor primi mereu răspunsuri specializate.

Bugetul tău rămâne neatins! Participi gratuit.

Ești personaj principal. Îți poți aduce în față afacerea în cadrul rubricii Prezintă-te.

Iei parte la teme importante, de interes general.

Ca să te simți și destins, poți veni însoțit de una sau mai multe persoane 

Interesate de antreprenoriatul creativ.

Speakerii aBC sunt persoane cu experiență îndelungată în anteprenoriat creativ – arhitecți, designeri, specialiști care ni se alătură și împărtășesc din know-how-ul lor de business pe baza temei selectate în luna respectivă.

Întâlnirile aBC se desfășoară lunar, în a doua zi de marți a lunii.

Întâlnirile aBC se desfășoară în București, la NOD Markerspace, Biblioteca MATER – Splaiul Unirii 160 (intrarea pe scara galbenă)

Participarea la întâlnirile aBC este momentan gratuită. Trebuie însă să completezi un formular de participare, pe care îl primești în newsletter-ul aBC.

Înscrie-te aici la newsletter și vei putea participa gratuit la întâlnirile noastre.

Armina Popeanu este arhitect și fondator ANTREPRENORIAT CREATIV, antreprenor cu peste 9 ani de experiență, a fondat brandul premium de genți și pantofi Lyria – Povestea ta Pictată, studio-ul de arhitectură AArchitects și studiază business de arhitectură printr-un doctorat la Universitatea de Urbanism și Arhitectură Ion Mincu, în urma căruia își propune să creeze un model de business pentru creativi. Este, de asemenea, mentor pentru business-urile creative și crede că educația este motorul progresului, motiv pentru care sprijină cauze ce au în comun această viziune și predă la Ion Mincu.