aBC #15

RDW DesignGO! 2023 - FEEDBACK

mai 16, 2023

Tema evenimentului

Tema centrală a întâlnirii este FEEDBACK.

Gazda evenimentului, Armina Popeanu, va dezbate, alături de invitații săi, subiecte precum:

  • Primirea, înțelegerea și folosirea feedback-ului
  • Adaptarea (sau nu) a planului de business în funcție de feedback-ul din piață, astfel încât să fie folosit pentru creșterea business-ului creativ.

 

Invitații serii sunt: 

Adina Filculescu, antreprenoare creativă și fondator enRose

Irina Radu, arhitect de interior și fondatoare studio iDecorate

Radu Ionescu, inginer și arhitect, CEO CUMULUS ONE 

Aniversăm 2 ani de la prima întâlnire de antreprenoriat creativ!
Am ajuns la ediția aBC #15 în care vorbim despre feedback în business, cu accentul pe importanţa şi rolul unui feedback, înțelegerea sa, dar şi utilizarea acestuia în scopul evoluţiei. De asemenea, împreună cu invitaţii, povestim despre adaptarea planului de business în funcţie de feedback, despre practici profesionale şi experiența lor antreprenorială. 

Marți, 16 mai 2023, de la ora 18:30, la NOD MAKERSPACE -  Splaiul Unirii 160, sector 4, București.

Participarea la întâlnire este gratuită, este însă nevoie să completezi formularul de înscriere. Mulțumim!

aBC15-feedback-invitati
INFO UTILE
RDW DesignGO! 2023 - FEEDBACK
Urmărește înregistrarea video a discuției:
Play Video

Invitați la eveniment

Despre eveniment

Program:

  • 18:30 Primire & Networking
  • 18:45 Panel despre Feedback
  • 20:45 Sesiune Q&A
  • 21:00 Networking & Prosecco

aBC – a Business of Creativity se adresează celor care au un business în arhitectură, domenii creative, freelancerilor, celor care doresc să o ia pe calea antreprenoriatului sau pur şi simplu iubesc domeniul creaţiei.

Idei valoroase ale discuției:

Irina Radu

  • Feedback-ul pozitiv, mulțumirile primite din partea clienților se transmit colegilor, îi ajută să fie mai buni și le dă aripi,
  • Feedback-ul negativ din partea clientului se discută intern, identificăm problema și încearcăm găsirea unor soluții,
  • Este necesară analiza fiecărui proiect la final, iar noi cerem feedback de la client în mod constant, 
  • La ceva timp de la predarea proiectului, facem follow-up clienților și îi întrebăm dacă mai au nevoie de alte servicii/ informații, 
  • Feedback-ul negativ este util – cu ajutorul acestuia te ancorezi mai bine în realitate,
  • Informațiile importante, conceptul, rezumatul discuțiilor se transmit în scris pentru a exclude dubiile de înțelegere a mesajului, 
  • La o saptămână de la trimiterea ofertei, facem follow-up pe email. În cazul în care a fost ales un alt funizor de servicii, identificăm criteriul de selecție (cost, durata proiectului, etc.)
  • În cazul preluării unor proiecte din domenii noi de activitate (ex. horeca), partea de documentare și informare este foarte importantă,
  • Procesul de învățare este continuu,
  • Responsabilii de proiect din interiorul companiei trebuie să-și asume și situații dificile, managerul de proiect nu trebuie să intervină de fiecare dată pentru a salva o situație.

Adina Filculescu 

  • Feedback-ul intern, la nivelul proiectelor este foarte important, feedback-ul pozitiv, încurajarea colegilor/ angajaților este de asemenea foarte important. 
  • E recomandat să te întrebi cum te-ai simți tu dacă ai primi un feedback negativ. La început, feedback-ul negativ a fost considerat personal, dar, în timp, câștigi încrederea în tine.
  • La finalul proiectului clienții mulțumiți sunt invitați la enrose.ro să scrie un review pe Google,
  • În cazul unui feedback negativ, analizăm cauza, ce nu s-a executat corect, vina este asumată și există o revanșă față de client sub forma unui discount sau a unor servicii extra; este important ca la final clientul să rămână mulțumit,
  • Este foarte importantă comunicarea și înțelegerea mesajului pe tot parcursului proiectului din ambele direcții (client – furnizor – client).
  • Serviciile prestate în plus față de cele stabilite și nefacturate sau oferite bonus sunt menționate clientului.

Radu Ionescu 

  • Există feedback organizațional (de la clienți, piață), feedback la nivelul proiectelor (echipele interne & echipele de la clienți), feedback-ul între colegi (personal),
  • La nivelul echipelor ajunge din păcate, de multe ori, doar feedback-ul negativ al clienților, Trebuie depuse eforturi să ajungă și feedback-ul pozitiv,
  • Feedback-ul personal ține de skill-urile fiecăruia, trebuie să cerem și să oferim feedback, trebuie să fim blânzi unii cu ceilalți și cu noi înșine,
  • Feedback-ul de la client se ia pe tot parcursul proiectului, munca trebuie validată, iar la închiderea proiectului se transmite un formular de feedback,
  • De obicei, clienții sunt mai îngăduitori cu arhitectul vs. proiectant/constructor, prin prisma faptului că arhitectul este mediatorul proiectului,
  • Există și situații în care feedback-ul negativ trebuie rezolvat pe loc (de ex. pe șantier),
  • Trebuie să ne asigurăm că beneficiarul a înțeles informația transmisă,
  • Feedback-ul de la colegi trebuie luat mai des, chiar și fără motiv, evaluarea personalului ar trebui făcută mai des,
  • În cazul preluării unor proiecte în domenii noi, îți asumi posibilitatea de a greși, iar primele lucrări nu sunt totdeauna avantajoase din punct de vedere economic. Incertitudinea crește prețul (N.Armina – se recomandă un procent de 25% în plus la ofertă, pentru risc),
  • Clienții anxioși care solicită multe modificări pot contribui la rodarea echipei,
  • Clienții trebuie cultivați prin dialog și gestionați.
FAQs

Întâlnirile aBC reprezintă unul dintre pilonii platformei integrate de educație antreprenorială în domenii creative, aBC – ANTREPRENORIAT CREATIV. Platforma își propune să ofere informații, suport, să contribuie cu programe și să faciliteze oportunități arhitecților, designerilor și altor antreprenori din industriile creative, care vor să creeze sau să își transforme compania lor într-una sustenabilă din punct de vedere financiar. 

 

Înâlnirile aBC au început în anul 2021, în cadrul unui eveniment RDW (Romanian Design Week), parte din seria de evenimente conexe RDW Design Go!. Motivația principală a fost și rămâne aceea de a-i susține pe antreprenorii din domeniul creativ cu informații, materiale educative și o comunitate care să îi înțeleagă. 

Vei fi parte dintr-un proces de învățare continuă.

Ai oportunitatea de a cunoaște persoane din industria în care activezi.

Afli experiențe proprii împărtășite cu drag de către invitați speciali.

La final pleci întotdeauna cu un bagaj plin idei noi.

Poți să te numeri printre cei norocoși și câștigi premii wow la tombolă.

Ești ascultat! Întrebările și curiozitățile tale vor primi mereu răspunsuri specializate.

Bugetul tău rămâne neatins! Participi gratuit.

Ești personaj principal. Îți poți aduce în față afacerea în cadrul rubricii Prezintă-te.

Iei parte la teme importante, de interes general.

Ca să te simți și destins, poți veni însoțit de una sau mai multe persoane 

Interesate de antreprenoriatul creativ.

Speakerii aBC sunt persoane cu experiență îndelungată în anteprenoriat creativ – arhitecți, designeri, specialiști care ni se alătură și împărtășesc din know-how-ul lor de business pe baza temei selectate în luna respectivă.

Întâlnirile aBC se desfășoară lunar, în a doua zi de marți a lunii.

Întâlnirile aBC se desfășoară în București, la NOD Markerspace, Biblioteca MATER – Splaiul Unirii 160 (intrarea pe scara galbenă)

Participarea la întâlnirile aBC este momentan gratuită. Trebuie însă să completezi un formular de participare, pe care îl primești în newsletter-ul aBC.

Înscrie-te aici la newsletter și vei putea participa gratuit la întâlnirile noastre.

Armina Popeanu este arhitect și fondator ANTREPRENORIAT CREATIV, antreprenor cu peste 9 ani de experiență, a fondat brandul premium de genți și pantofi Lyria – Povestea ta Pictată, studio-ul de arhitectură AArchitects și studiază business de arhitectură printr-un doctorat la Universitatea de Urbanism și Arhitectură Ion Mincu, în urma căruia își propune să creeze un model de business pentru creativi. Este, de asemenea, mentor pentru business-urile creative și crede că educația este motorul progresului, motiv pentru care sprijină cauze ce au în comun această viziune și predă la Ion Mincu.