aBC #17

Pricing & Revenue Streams

septembrie 12, 2023

Tema evenimentului

Tema centrală a serii este PRICING & REVENUE STREAMS.  

Gazda întâlnirii, Armina Popeanu, va dezbate, alături de invitații săi, subiecte precum:

  • Monetizare
  • Politici pentru conceperea prețurilor
  • Canale de venituri și analizarea încasărilor astfel încât business-ul creativ să fie o afacere profitabilă.

 

Invitații serii sunt: 

Alexandru Călin - arhitect, lector UAUIM și cofondator Space Casuals

Anna Chițan - cofondatoare & designer de interior Annterior Studio Heartwood

Maria Farcaș - cofondatoare & designer de interior Annterior Studio Heartwood

Cristina Cerga - artist grafic & Managing Partner The Hurricane & JCI

 

Într-un mediu informal, dar dedicat profesioniștilor, descoperi o comunitate de creativi și te întâlnești cu profesionişti în domeniul arhitecturii şi al antreprenoriatului, pentru a discuta despre partea financiară în business-ul creativ, politici de prețuri și canale. 

Marți, 10 septembrie 2023, de la ora 18:30, la NOD MAKERSPACE -  Splaiul Unirii 160, sector 4, București.

Participarea la întâlnire este gratuită, dar este nevoie să completezi formularul de înscriere.

aBC#17 site
INFO UTILE
Pricing & Revenue Streams
Urmărește înregistrarea video a discuției:
Play Video

Invitați la eveniment

Despre eveniment

Program:

  • 18:30 Primire & Networking
  • 18:45 Panel despre Pricing 
  • 21:00 Sesiune Q&A
  • 21:15 Networking & Prosecco

aBC – a Business of Creativity se adresează celor care au un business în arhitectură, domenii creative, freelancerilor, celor care doresc să o ia pe calea antreprenoriatului sau pur şi simplu iubesc domeniul creaţiei.

Idei valoroase ale discuției:
Alexandru Călin:

Arhitectura de interior nu se poate cuantifica le fel (ca un proiect obișnuit de arhitectură) deoarece nu ai aceeași configurație, nu sunt aceleași cerințe, timpul alocat diferă, fiecare proiect trebuie calculat separat.

Timpul petrecut pe șantier trebuie cuantificat în ore și nu în mp.

Există o primă discuție cu clientul (30 min. – 1 oră) în care îmi dau seama dacă pot relaționa, comunica cu acesta.

Diferența între piața de servicii și cea de produs este dată de aprecierea personală.

Comisionul luat de la furnizor condiționează. Discuția cu clientul despre comision trebuie să fie transparentă.

Un proiect fără arhitect pe șantier nu se implementează corect.

Anna Chițan și Maria Farcaș:

Proiectarea & partea de design se face cu fee/mp pentru a simplifica ofertarea; pornești de la nivelul de trai pe care ți-l dorești într-o anumită perioadă și poți construi de acolo.

Implementarea proiectului este calculată cu un fee orar – cel mai ușor de monitorizat.

Trebuie calculat timpul necesar pentru fiecare etapă din proiect.

Am definit criteriile nenegociabile de lucru (un buget minim), lucrăm doar proiecte de portofoliu, prima întâlnire este consultanță plătită (aducem valoare în această întâlnire).

Clientul care acceptă condițiile este cel care te acceptă pe tine ca specialist, iar tu trebuie să fii ferm, transparent, să comunici cu acesta.

Trebuie să stabilești câteva criterii, niște limite, sub care nu iei clienți.

Creșterea prețului o explici cu eleganță, explici noul preț, fee-urile nu sunt negociabile, dar excludem ceva din proiect.

Facturăm un retainer de 20 – 30 de ore în avans, care se decontează lunar.

Discuția cu clientul despre comisionul de la furnizor nu este exclusă, reducerea de preț se împarte cu clientul. Noi recomandăm furnizori în care avem încredere, dar, dacă clientul preferă un alt furnizor, orele investite cu acesta trebuie remunerate.

Orele pentru greșelile noastre nu trebuie taxate, dar trebuie să avem un buffer.

Situația contului (bancar) trebuie luată la fel de în serios, cum discutăm despre concept.

O suprafață mică este mult mai complicată, înghite resurse foarte mari, nu se poate calcula la mp.

Am avut foarte multe solicitări de ofertare, dar se materializau doar 1%, astfel încât am creat condițiile noastre de lucru, care sunt publice pe website, iar serviciul de consultanță este de asemenea plătit.

Cristina Cerga:

Cea mai grea misiune a unui creativ = să știe să își pună (traducă) valoarea creativă în bani.

În ofertare nu se dă răspunsul “depinde”, ci se oferă un preț de pornire. Oferta cuprinde definirea task-urilor (trebuie să fie specifice), orele dedicate fiecărui task și costul fiecăruia, apoi se discută ce se dorește, se semnează contractul și apoi se oferă soluția.

La început – primii 4 ani – preluam proiecte ieftine cu două condiții: dacă considerăm că acel client mă poate recomanda altor persoane, dacă considerăm că acel client are potențial, iar în viitor îmi va propune proiecte mai valoroase.

No overpromise, no over-delivery.

Clientului îi trebuie cea mai bună soluție în timeline-ul dat (trebuie să știi project management).

Când ajustezi prețul, îl poți eventual justifica cu un portofoliu.

Galerie imagini
FAQs

Întâlnirile aBC reprezintă unul dintre pilonii platformei integrate de educație antreprenorială în domenii creative, aBC – ANTREPRENORIAT CREATIV. Platforma își propune să ofere informații, suport, să contribuie cu programe și să faciliteze oportunități arhitecților, designerilor și altor antreprenori din industriile creative, care vor să creeze sau să își transforme compania lor într-una sustenabilă din punct de vedere financiar. 

 

Înâlnirile aBC au început în anul 2021, în cadrul unui eveniment RDW (Romanian Design Week), parte din seria de evenimente conexe RDW Design Go!. Motivația principală a fost și rămâne aceea de a-i susține pe antreprenorii din domeniul creativ cu informații, materiale educative și o comunitate care să îi înțeleagă. 

Vei fi parte dintr-un proces de învățare continuă.

Ai oportunitatea de a cunoaște persoane din industria în care activezi.

Afli experiențe proprii împărtășite cu drag de către invitați speciali.

La final pleci întotdeauna cu un bagaj plin idei noi.

Poți să te numeri printre cei norocoși și câștigi premii wow la tombolă.

Ești ascultat! Întrebările și curiozitățile tale vor primi mereu răspunsuri specializate.

Bugetul tău rămâne neatins! Participi gratuit.

Ești personaj principal. Îți poți aduce în față afacerea în cadrul rubricii Prezintă-te.

Iei parte la teme importante, de interes general.

Ca să te simți și destins, poți veni însoțit de una sau mai multe persoane 

Interesate de antreprenoriatul creativ.

Speakerii aBC sunt persoane cu experiență îndelungată în anteprenoriat creativ – arhitecți, designeri, specialiști care ni se alătură și împărtășesc din know-how-ul lor de business pe baza temei selectate în luna respectivă.

Întâlnirile aBC se desfășoară lunar, în a doua zi de marți a lunii.

Întâlnirile aBC se desfășoară în București, la NOD Markerspace, Biblioteca MATER – Splaiul Unirii 160 (intrarea pe scara galbenă)

Participarea la întâlnirile aBC este momentan gratuită. Trebuie însă să completezi un formular de participare, pe care îl primești în newsletter-ul aBC.

Înscrie-te aici la newsletter și vei putea participa gratuit la întâlnirile noastre.

Armina Popeanu este arhitect și fondator ANTREPRENORIAT CREATIV, antreprenor cu peste 9 ani de experiență, a fondat brandul premium de genți și pantofi Lyria – Povestea ta Pictată, studio-ul de arhitectură AArchitects și studiază business de arhitectură printr-un doctorat la Universitatea de Urbanism și Arhitectură Ion Mincu, în urma căruia își propune să creeze un model de business pentru creativi. Este, de asemenea, mentor pentru business-urile creative și crede că educația este motorul progresului, motiv pentru care sprijină cauze ce au în comun această viziune și predă la Ion Mincu.