Business Model Makeover Summer Edition 2023

Înscrie-te la Workshop-ul de Business Model Makeover Summer Edition 2023 ☀️ pe 29 & 30 Iunie ● Vezi reducerea specială pentru tine & comunitatea aBC 💰  ● Ascultă al doilea episod din podcastul aBC cu Dragoș Motica 🎙️ ● Idei de la aBC #16 📔

Hello, Armina aici, Armina Popeanu.

Mi-am amintit de versurile: “Eu vara nu dorm, nu dorm,/ Nu am somn, nu am somn…” pentru că știu că în această perioadă business-ul nostru nu ar trebui să își ia vacanță, din contră! Tu ce faci în perioada asta pentru ca business-ul tău să (re)devină sau să rămână unul sustenabil? 

Iată propunerea mea: Workshop-ul Business Model Makeover ● Summer Edition 2023. Ce este BMM?

  • un workshop intensiv de 6h în urma căruia pleci cu un plan aplicabil în business-ul tău;
  • masterplanul verii care te îndrumă să planifici, să înțelegi și să urmărești imaginea de ansamblu: pași concreți pe care să îi aplici în activitatea ta profesională începând de a 2-a zi;
  • programul de transformare prin care treci vara asta și ajungi să ai un business: structurat, care să te deservească.

Ne vedem pe 29 & 30 iunie, în București, la Casa Mai din Cotroceni. Află toate detaliile și rezervă-ți locul aici.

Și pentru că apreciez și sunt recunoscătoare că ești membru al comunității aBC – a Business of Creativity, am pregătit o reducere super specială pentru tine, în valoare de 350 Lei. Introdu codul promoțional aBC350 în formularul de plată și hai să ii dai business-ului tău mai multă STRUCTURĂ, CLARITATE, UN PLAN.
No better time than now, right?

🗓 Joi și vineri, 29 & 30 iunie 2023

📍 București, Str. Nicolae Turnescu nr. 1, Cotroceni – Casa Mai

⏰ Durata: în total 6h + 1h BONUS de workshop intensiv după cum urmează:

  • 4h – joi, 29.06.2023 ora 14-16 și 16:30-18:30 – fizic Casa Mai, Cotroceni
  • 2h – vineri, 30.06.2023 ora 10:30-12:30 – fizic Casa Mai, Cotroceni
  • 1h – BONUS FollowUp Session joi, 27.07 de la ora 12:00 – Online Zoom

Dacă ai primit newsletter-ul aBC – a Business of Creativity de la un prieten, abonează-te aici pentru a nu-l rata pe următorul.


Ai aflat deja? Am publicat al doilea episod al podcastului aBC, o nouă conversație sinceră și deschisă. Invitatul meu este Dragoș Motica, renumit designer de produs din România, într-un interviu liber, despre breaslă, societate și provocări.
Ascultă gândurile unui antreprenor creativ cu experiență vastă, despre validare, perseverență, produse și sfaturi de luat în seamă pentru creativii aflați la început de drum.

  • Găsești episodul pe Spotify, Google Podcast, Amazon Music, Podchaser și multe alte platforme de Podcast.

Ai rămas cu vreo idee faină la final? Spune-ne și nouă, ne-am bucura să știm părerea ta. În plus, ne-ar ajuta să dai de veste și prietenilor tăi antreprenori creativi despre seria de podcasturi aBC.


Dacă nu ai ajuns deși ți-ai fi dorit, dar și pentru cei care au participat la aBC #16, am extras cele mai importante idei din discuția cu invitații noștri:

Simona Văleanu:

  • Un produs bun se vinde de la sine, o lucrare bine făcută aduce un alt client, un client mulțumit aduce un alt client.
  • În relatia B2C, clienții îți devin prieteni.
  • La început orice oportunitate care îți apare trebuie luată în considerare
  • Adresarea unor segmente diferite de piață depinde de capacitatea ta de adaptabilitate. În discuția cu fiecare client este importantă adaptabilitatea.
  • În alegerea clientului, în funcție de cum rezonezi cu acesta sau bugetul alocat, este vorba despre discernământ, unde vrei să ajungi pe termen mediu și/ sau lung.
  • Este relevant să spui și NU, atunci când calitatea proiectului este sub calitatea pe care o dorești (din punct de vedere buget, timp, calitate)
  • Clientul ideal este cel care știe ce își dorește, dar chiar și cel care știe ce vrea, dorește mai multe variante.
  • În comunicarea cu clientul trebuie să existe organizare, logică, empatie.
  • Primele proiecte au venit din partea cunoștințelor, partea administrativă a fost cea mai neplăcută.

Maria Dinu:

  • La început de drum este important să primești feedback și să fii încurajat.
  • Profilul clientului a fost elaborat completând așa numita fișă clasică a clientului, pe care, pe măsură ce a început să vândă și să interacționeze cu clienții, a rafinat-o (de ex. a exclus publicul masculin).
  • Este important ca în spatele produsului să fie o poveste (clienții îți cumpără produsul pentru cum te simt, cum te percep, cum interacționezi direct cu ei, oamenii cumpără de la oameni).
  • Colaborările cu companii și bugete mari sunt de regulă mai dificile și mai restrictive.
  • Este important să fii top of mind, iar ca să ajungi acolo contează networking-ul și prezența constantă în social media.
  • Lansarea primului produs (cu o marjă de profit mică) a fost urmată de lansarea unui entry product (mai ieftin și cu o marjă de profit mai mare) și de alte câteva produse mai mici /accesorii utile.
  • Dezvoltarea zonei de servicii (de ex. cursuri de pictură) este foarte profitabilă.
  • Pentru a identifica segmentul tău de piață, te întrebi cine ar cumpăra, de ce ar cumpăra (cumpără pentru că are o anumită nevoie, pentru că se simte într-un anumit fel, etc), clienții cumpără și o experiență, nu doar un produs.
  • Adresarea unui segment nou de piață reprezintă o decizie asumată, face parte din dezvoltarea business-ului.

Ștefan Păvăluță:

  • Clientul dezirabil este cel adus de un altul.
  • Între 1- 5% din proiecte vin din postările și promovarea online (Instagram, Facebook).
  • Unele proiecte sunt comunicate în publicațiile de specialitate, dar foarte puține persoane din afara breslei citesc aceste publicații.
  • Clienții mai mari au apărut pe măsura acumulării experienței, a extinderii relațiilor (networking) și a înaintării în vârstă.
  • Există un tandem între nivelul pieței și sfera din care faci parte, clienții au experiențe de viață similare cu ale lui.
  • Adresarea unui segment nou de piață depinde de ceea ce simte, controlează procesele până la un anumit punct.
  • În 99% din cazuri, contează mai mult clientul decât bugetul, este vorba despre intenție.
  • Comunicarea cu clientul trebuie să fie una cordială, de la egal la egal, este o relație de colaborare, trebuie să îți dai seama din primele discuții ce fel de client este, care este bagajul lui de cunoștințe, ce își dorește, tu trebuie sa comunici ce îți dorești fără să te impui.
  • Fiecare proiect se adresează în primul rând clientului, iar apoi unui alt public, clientul = proiectul. Clienții știu ce vor până într-un anumit punct, vor un proiect cu semnătură, vor un proiect pentru ei (să se bucure pentru ceea ce primesc), vin pentru identitatea mea ca artist.

Follow us on Insta

De când a fost făcută poza asta am mai crescut puțin (hahaha), acolo pe Insta anunțăm întâlnirile lunare, dar postăm și conținut educațional. Și ne propunem să o facem tot mai des!

Tot acolo anunțăm și parte din contentul din secțiunea de news, știri sau anunțuri.

Share-uim resurse și creștem împreună!

Urmărește-ne pe Instagram sau pe Facebook!

INSTA @aBusinessofCreativity

Extra. Buy me a coffee , if you feel like. I love coffee! ❤️

Dacă mă urmărești pe insta știi că îmi place cafeaua, comand flat white în 99% din cazuri și vânez cafenelele de specialitate pe unde ajung.
E my comfort beverage, mai ales în perioadele ultra aglomerate, ca acum. Când am terminat cafeaua, deci mă apropii de final și cu mailul ăsta. Glumesc 😉, deși e adevărat de fiecare dată!

O cafea de la tine, e ultra apreciată și îmi dă energia să creez acest newsletter! În același timp am setat un target pentru cafeaua creativă (suntem la 13% în acest moment). Vrem să strângem o sumă care să ne dea aripi să oferim resurse și să construim proiectele din jurul platformei de ANTREPRENORIAT CREATIV.

Îți mulțumesc că ai ajuns până la final, apreciez! 🤗

Ne vedem pe 29 & 30 iunie la BMM Summer Edition 2023!

Până atunci îți duci energia în proiecte cu sens!

PS: mi-ar plăcea să îmi dai un reply (hello@antreprenoriatcreativ.ro) să îmi spui cum ți se pare newsletter-ul ca formă și conținut. Dacă îl găsești util și dacă îți folosește.

PS2: Dacă ai primit newsletter-ul aBC – a Business of Creativity de la un prieten, abonează-te aici pentru a nu-l rata pe următorul.