VREI SĂ ÎNCEPI O CARIERĂ ÎN ARHITECTURĂ SAU DESIGN DE INTERIOR? TREI SFATURI ABC

Articol apărut în varianta originală pe 25 iunie 2023 , pe site-ul

Deseori stau de vorbă cu designeri și arhitecți și descopăr din vorbă în vorbă ce lucruri faine fac, cu ce branduri grozave lucrează sau cât de inovatoare sunt proiectele lor. Uneori aflu și lucruri mai puțin frumoase: că au realizat proiecte cu un fee mult sub ceea ce ar fi fost corect, că businessurile sunt fluctuante sau că unii s-au lăsat de design de interior pentru că… nu merge. Planul de business, definirea clară a serviciilor, promovarea sunt astfel câteva lucruri importante pe care orice antreprenor din acest domeniu ar trebui să le aibă în vedere atunci când începe să profeseze, mai ales ca freelancer sau antreprenor. Am discutat mai multe despre acest lucru cu Armina Popeanu, antreprenor, arhitect și fondator al proiectului a Business of Creativity, un ecosistem de resurse pentru cei ce activează în industriile creative. 

În România, industriile creative au cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultimele decenii și au devenit un motor important pentru economie, contribuind la creșterea economică, crearea de locuri de muncă și la promovarea culturii și a identității naționale. Arhitectura și construcțiile sunt de asemenea considerate industrii creative, având în vedere contribuția lor la dezvoltarea urbană și la crearea de spații inovatoare. 

În cadrul industriilor creative, arhitecții și designerii de interior au oportunitatea de a exprima creativitatea lor și de a aduce inovație în proiectarea spațiilor. Prin combinarea aspectelor artistice și tehnice, aceștia contribuie la crearea de medii inspiraționale și plăcute, îmbunătățind calitatea vieții oamenilor și având un impact asupra societății în ansamblu.

Businessul – între inspirație și… educație antreprenorială

Însă educația antreprenorială în acest domeniu este departe de a fi la același nivel cu cel european în ceea ce privește specialiștii din domeniu. Acesta a fost motorul proiectului pornit de Armina Popeanu, în urmă cu mai bine de un an.

Arhitect și antreprenor cu peste 10 ani de experiență, Armina creează contexte de învățare pentru antreprenorii creativi și urmează în prezent un doctorat în business în arhitectură la Universitatea Ion Mincu . De asemenea, este implicată în programe educaționale, predă la aceeași universitate, este implicată în programe de mentorat și lista poate continua. 

Întâlniri pentru creativi, cu creativi

aBC – un Business al Creativității, proiectul Arminei, este așadar un ecosistem conceput pentru arhitecți, designeri și creatori, oferind oportunități de învățare despre antreprenoriat prin întâlniri, podcast-uri, newslettere, conținut, sesiuni individuale și cursuri. 

Întâlnirile lunare aBC sunt prilej de nu doar de învățare – datorită speakerilor, experți din domeniu sau din domenii conexe, inclusiv marketing, comunicare, branding personal sau de business -, dar și de networking și inspirație. Lunar, se adună în medie 120 de creativi, mare parte arhitecți și designeri, dar și designeri de produs sau de obiect, fotografi, scriitori și nu numai, care împărtășesc din experiențele lor. 

Mai mult decât atât, cei interesați de dezvoltarea unui plan de business pot apela la Armina Popeanu pentru mentorat, consiliere în cadrul unor sesiuni 1 la 1. În curând, va lansa și short classes cu același scop, de a crește gradul de educație antreprenorială în rândul celor care activează în aceste industrii. 

Despre podcastul parte din acest proiect, pe care Armina îl pregătește pentru lansare în luna iunie, putem spune că va fi inspirațional pentru creativi. Acesta va reuni conversații cu arhitecți, designeri și antreprenori creativi deschiși la minte, care își împărtășesc experiențele antreprenoriale cu gazda Armina Popeanu. Invitații  sunt profesioniști din industriile creative care au avut un impact prin afacerile lor, proiectele sau contribuțiile lor. Iar noi îl așteptăm cu nerăbdare!

Un mentor te ajută să treci în etapa următoare a business-ului

Dar revenind la subiectul propus în titlu, iată și trei sfaturi de la Armina pentru cei care își doresc să facă primii pași în business, ca și creativi. 

Cel puțin în rândul antreprenorilor creativi cea mai importantă lecție este să pornești cu un plan.

„Pare banal, dar e impresionant că majoritatea creativilor pornesc din intuiție, iar în 1-2 ani ajung să funcționeze din inerție. Ceea ce de cele mai multe ori duce la stagnare. Un plan oferă claritate și dă o direcție activității.” Armina Popeanu

La fel de important este networking-ul și cultivarea relațiilor, indiferent de industria în care faci parte. Iar întâlnirile aBC oferă tocmai acest networking nișat, într-un spațiu familiar, unde creativii pot schimba păreri, experiențe, dileme și soluții. Așa cum am fost de altfel martoră ca participant la aBC. 

„Recomand alegerea unui mentor care să fie într-o etapă de dezvoltare superioară. Acesta îi poate oferi perspective pe care nu le are și care îl vor ajuta să înțeleagă etapa în care se află business-ul, dar și care este procesul pe care trebuie să-l parcurgă pentru a trece la o etapă următoare.” Armina Popeanu

Nu în ultimul rând, unui antreprenor creativ la început de drum Armina Popeanu îi recomandă să ajungă să își înțeleagă publicul țintă – în felul acesta poate crea produse sau servicii care să răspundă unor nevoi adevărate. 

Sper că v-am trezit curiozitatea cu aceste mici insight-uri oferite de Armina Popeanu și aBC – a Business of Creativity – așa că vă invit să urmăriți întâlnirile comunității de creativi și să vă înscrieți la ele.