Retrospectiva întâlnirilor aBC 2023 – 20 de idei valoroase pentru afacerea ta creativă

Articol scris de Ruxandra Gurăroșie

Întâlnirile aBC se desfășoară lunar, în a doua marți a lunii, la NOD Makerspace București. Până în iunie 2023 s-au derulat deja 16 ediții, la care au fost prezenți peste 1.000 de participanți și peste 60 de invitați. Fiecare întâlnire are o temă centrală, de interes general pentru antreprenorii din domeniul creativ. Înscrierea la întâlnirile aBC este gratuită, iar participanții pot trimite întrebările lor pentru invitați înaintea fiecărui eveniment, odată cu înregistrarea online, sau le pot adresa pe parcursul întâlnirii, cele mai interesante dintre acestea fiind chiar premiate. Întâlnirile aBC reprezintă unul dintre pilonii ecosistemului de educație antreprenorială inițiat în anul 2022 de Armina Popeanu, fondatoarea și mintea creativă din spatele platformei integrate aBC – Antreprenoriat Creativ.

În primăvara 2023 s-au organizat și primele întâlniri aBC în țară, iar seria acestora va continua din toamnă în orașele Cluj (19.09), Iași (5.10) și Brașov (27.10). 

Următoarele întâlniri aBC din București sunt programate pe 12 septembrie cu tema Pricing & Revenue Streams, 10 octombrie despre Activities: Products & Services, 14 noiembrieNetwork, Partners, Communities & Individuals, 12 decembrieShort & Long Term Gains & Losses.

Cele mai importante idei și concluzii ale fiecărei întâlniri aBC sunt transmise după eveniment, pe e-mail, un motiv în plus pentru care ești invitat să devii membru al comunității aBC. Am selectat pentru tine 20 cele mai valoroase idei ale invitaților prezenți la întâlnirile aBC în lunile ianuarie – iunie 2023.

Ianuarie 2023, Tema întâlnirii: Strategie – setarea obiectivelor, conturarea unui plan de afaceri pentru business-ul tău creativ, tactici pentru a scala business-ul în arhitectură, design și creativitate.

Dan Pierșinaru, artist vizual, antreprenor și mintea din spatele AUTOR, NOEL, MATERIA:

  • Cel mai bun plan este să începi. Just do it!
  • Ca antreprenor creativ, ești omul care împinge proiectul în față, ești emblema a ceea ce faci. În acest sens este ideal să fii de găsit (în online și offline), să fii pregătit să vorbești despre ce faci și să ai o imagine curată vizual.

Mihaela Lemnaru, social media & creative strategist:

  • Cunoaște-ți foarte bine publicul țintă, alege canalele pe care el le folosește și testează cu diferite tipuri de conținut.

Mihnea Ghilduș, designer de produs, fondator platforma Dizainăr, Director Creativ DZNR Studio și Lector univ. UAD Cluj-Napoca:

  • De la idee la implementare – gândește un produs într-un mod holistic, ca pe un întreg, cu tot product life cycle-ului lui: de la idee și prototipare, la producție, utilizare și after life.

Februarie 2023, Tema întâlnirii: Value Proposition Care este diferențiatorul tău și cum formulezi propunerea ta de valoare?

Ștefan Prigoreanu, arhitect și fondator OBLIC Studio:

  • Pentru a defini Value Proposition OBLIC și esența noastră am lucrat cu specialiști în branding și comunicare. Au tradus în cuvinte ceea ce noi exprimam prin proiecte.

Anda Manu, arhitect și fondator AMA Design:

  • Avem tendința, ca arhitecți, să ne exprimăm foarte profesional. Ar trebui să ne gândim mai mult la clientul final și să vorbim pe limbajul lui

Dragoș Gavrilescu, co-fondator și inițiatorul primei comunități de Design Thinking din România și co-fondator al Design Thinking Society:

  • Value Proposition este despre emoție, despre ce simte utilizatorul final, este ceva intangibil, care urmărește 3 criterii: să fie realist, unic și greu de copiat.

Martie 2023, Tema întâlnirii: Buyer Persona – conturarea profilul clientului ideal (din ce mediu provine, ocupație, care sunt obiectivele acestuia) pentru a putea canaliza eforturile de marketing în direcția corectă și pentru poziționarea mai eficientă a produselor/ serviciilor în piață.

Sorana Leru, arhitect de Interior şi Cofondator MiSo Architects:

  • Semnele bune la un client ideal sunt deschiderea şi încrederea în noi. Este esenţial să îi faci pe clienți să înţeleagă, să le explici şi să îi educi, iar pentru asta e nevoie de multă, multă răbdare.

Sergiu Califar, arhitect de Interior şi Fondator PURE MESS DESIGN:

  • Cel mai mare avantaj în a lucra cu oamenii este că parte din evoluţia ta ca om este dată de experienţa cu fiecare persoană care îţi iese în cale, fie aceasta clientul ideal sau un beneficiar mai dificil.

Bianca Gheorghescu, Business Consultant, Fondatoarea programului Business SISTERHOOD:

  • Clientul ideal trebuie să scoată ce-i mai bun din noi în lucrul cu noi, să iubești să lucrezi cu ei, să te ridice și să te empower.

Aprilie 2023, Tema întâlnirii: MVP – Minimum Viable Product – tehnici, strategii uzuale şi sfaturi despre structurarea şi ajustarea serviciilor/ produselor nou intrate pe piaţă

Anca Dumitrescu, arhitect de interior & Alina Filipoiu, ilustratoare, ambele cofondatoare 441 Design Powerhouse:

  • Este foarte ușor sa faci proiecte frumoase, dar este important ca spațiul să fie unul cât mai util, funcțional și adaptat nevoilor beneficiarilor tăi; înainte de a fi designer trebuie să știi să fii un problem solver.

Sebastian Mîndroiu, architect de interior & Radu Călin, architect de interior, ambii cofondatori Pick Two Studio:

  • Organizarea unui business reprezintă să faci un pas în spate din rolul de specialist și să-ți asumi un rol de generalist, rol în care să te uiți la marketing, contabilitate și toate celelalte departamente

Mai 2023, Tema întâlnirii: FEEDBACK-ul – cum îl primești, înțelegi și folosești, cum adaptezi (sau nu) planul de business în funcție de feedback-ul din piață, astfel încât să fie folosit pentru creșterea business-ului creativ.

Adina Filculescu, antreprenoare creativă și fondator enRose:

  • În cazul unui feedback negativ, analizăm cauza, ce nu s-a executat corect, vina este asumată și există o revanșă față de client sub forma unui discount sau a unor servicii extra; este important ca la final clientul să rămână mulțumit.

Irina Radu, arhitect de interior și fondatoare studio iDecorate:

  • Feedback-ul pozitiv, mulțumirile primite din partea clienților se transmit colegilor deoarece îi ajută să fie mai buni; feedback-ul negativ din partea clientului se discută intern, se identifică problema și se încearcă găsirea unor soluții.

Radu Ionescu, inginer și arhitect, CEO CUMULUS Architecture:

  • Feedback-ul de la client se ia pe tot parcursul proiectului, munca trebuie validată, iar la închiderea proiectului se transmite un formular de feedback.

Iunie 2023, Tema întâlnirii: MARKET SEGMENTS  – cum identifici şi delimitezi zona de piaţă căreia îi poţi vinde, plecând de la propunerea ta de valoare – VALUE PROPOSITION – astfel încât să oferi servicii de arhitectură, design şi creativitate acelor segmente cărora vrei să te adresezi, nu întregii pieţe.

Simona Văleanu, arhitect şi director executiv X Architecture and Engineering 

  • La început de drum orice oportunitate care îți apare trebuie luată în considerare, o lucrare bine făcută aduce un alt client, un client mulțumit aduce un alt client.

Maria Dinu, antreprenor creativ, fondator ColorfulMind.

  • Este important să fii top of mind, iar ca să ajungi acolo contează networking-ul și prezența constantă în social media.

Ştefan Păvăluţă, arhitect şi fondator VINKLU:

  • Fiecare proiect se adresează în primul rând clientului, iar apoi unui alt public, clientul = proiectul.